Połączenie VPN, różne grupy robocze i otoczenie sieciowe :/

Autor: Teo <tee9o_at_interia.pl>
Data: Fri 04 Feb 2005 - 14:15:21 MET

Witam,
Mam dwa LANy oba mają adresy 192.168.1.0/24 chciałem je połączyć (czasem
potrzebuję dostać się z Domu do Biura), w Biurze utworzyłem serwer VPN.

sytuacja wygląda tak:
WinXP Prof serwer VPN (utworzone kreatorem "Create a new connection").
Mogę połączyć się do komputera przez VPN, ale nie widzę LAN w otoczeniu
sieciowym :/

Komputer z którego łączę się jest w grupie roboczej DOM, a serwer VPN w
grupie roboczej Biuro - chyba nie powinno to być problemem, powinienem
zobaczyć obie grupy robocze w otoczeniu sieciowym. Jednak nie widzę :/
Nie mogę podmountować swoich zasobów, ani połączyć się przez RDC.

Podam kilka danych konfiguracyjnych:
Serwer VPN:
IP w swoim LAN: 192.168.1.2/24
IP przy połączeniu VPN (serwera): 192.168.1.5
- Przyjmowanie połączeń utworzone przez kreatora
- Właściwości TCP/IP dla połączenia VPN:
Allow callers to acces my local area netrowk - zaznaczone
W tym samym okienku TCP/IP address assignment IP "na sztywno" zakres:
192.168.1.5 - 192.168.1.6 (2 adresy).
Reszta na domyślne.

Klient VPN:
IP w swoim LAN: 192.168.1.101/24
IP które dostaje od serwera VPN: 192.168.1.6
Połączenie tworzone kreatorem, ustawienia domyślne.

Oba komputery mają ustawione Enable NetBIOS over TCP/IP (na wszystkich
połączeniach jest włączony NetBIOS), a firewalle puszczają
NetBIOS/udostępnianie plików i drukarek/RDC dla 192.168.1.0/24.

--
www.tee9o.prv.pl // konfiguracja QoIP dla USR9105/9106
Tlen.pl: tee9o | JID: teo@chrome.pl | MSN: tee9o@wp.pl