Re: Blokowanie programów

Autor: Tomasz Onyszko <gekkon_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Tue 08 Feb 2005 - 12:01:18 MET

Tristan Alder <smiejek@poczta.onet.pl> napisał(a):

> Może mogą być, ale ja jestem nauczycielem a nie adminem, więc wyjaśnij
> dokładniej.

Moze wiec warto przekonac keirownictwo placowki ze warto by bylo wyslac Cie na
jakies szkolenie itp jezeli juz chca zebys sie tym zajmowal

> Środkowisko: SBS2k z AD + końcówki XP.
To moze byc generalnie ciezko, ewentuanie pozostaje po stronie tych windows XP
skonfigurowanie odpowiednich Software restriction policy w local security
policy, a w nich dopowiednio path rule na moje dokumenty i ewentualnie hash
rule na co bardziej "upierdliwe" programy". Tutaj znajdziesz troche na ten temat:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dncode/html/secure01182005.asp
Czyli generlanie na stacji roboczej gpedit.msc, a ptoem Comptuer configuration
-> Windows settings -> Security settings -> Software restriction policy

Jak juz bedziesz to robil to zadbaj o to zeby policy i ciebie nie bojelo jako
admina:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en;293655

--
Tomasz Onyszko [MVP]