Re: FreeDos 9.0 bez pozwolenia(!) narobil mi klopotow

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 31 Jan 2005 - 12:16:38 MET

Użytkownik "Zb. Drwiega" <aquarius@aqua.pl> napisał w wiadomości
news:ctk3es$kde$1@inews.gazeta.pl
> [...]
[...]

> Użyłem Testdisku
> TestDisk 5.0, Data Recovery Utility, January 2004
> Christophe GRENIER <grenier@cgsecurity.org>
> http://www.cgsecurity.org
> Dos version
>
> Znalazłem dzieki niemu jakoś "straconą po drodze" partycję z systemem

Nie sądzę, żeby wskazana była na tym etapie jakakolwiek modyfikacja
istniejącej tabeli partycji. W ten sposób tylko utrudniasz naprawę. Poza
tym Testdisk wyszukuje także ślady po dawno temu usuniętych partycjach,
no a chyba nie o to chodzi, żeby przywracać coś, co celowo zostało
kiedyś usunięte....

> Ale na tej partycji dostałem omunikat;
> "uszopdzona tablica alokacji plików"
> użyłem CHKDSK /p (z konsoli Win2000)
> znalezione zostały błedy na trzech partycjach
> ( z istniejących sześciu - na dwu dyskach).
>
> Nadal jednak niestety jest źle.
> Teraz próba startu systemu kończy się szybkim ciosem:
> "błąd dysku"
>
> i ende.

No właśnie. Zepsułeś tabelę partycji.

> Pliki oczywiscie podglądałem, i są one w jak najlepszym porządku.
>
> Szukam sposobu na dalszy krok ( kroki?) ......

Może zacznij od naświetlenia rozkładu swoich partycji:
a/ typ (primary, extended, logical volume),
b/ systemy plików na nich (FAT32, NTFS),
c/ ich rozmiary i kolejność położenia na dysku,
d/ która jest teraz aktywna,
e/ która z nich była wcześniej aktywna (poznasz, po tym, że na niej były
pliki startowe XP, np. Boot.ini),
f/ jakie były na nich zainstalowane systemy operacyjne i gdzie,
g/ zawartość pliku/plików Boot.ini i na których partycjach je znalazłeś,
h/ z którego dysku uruchamia się system w BIOS-ie,
i/ jakie masz dyski (wielkość, interfejs), który jest master/slave, i
jak one wiszą na tasiemkach.

Punkty a,b,c,d załatwisz zrzuceniem do pliku tekstowego potrzebnych
informacji poleceniem partinfo.exe > info.txt (albo spod Windows
partinfw.exe > info.txt) przy pomocy programiku Partition Info
http://www.terabyteunlimited.com/downloads/PARTINFO.ZIP. Resztę musisz
wydedukować sam. Przy czym partinfo zrzuci tylko informacje aktualnie
zapisane w tabeli partycji, a mnie interesuje przede wszystkim to, co
było w niej _przed_ ingerencją Testdiskiem. No i niestety będzie
problem...

Od takiej "pigułki" należy zawsze zaczynać proszenie o porady w
ewentualnej naprawie - i piszę to nie tylko pod Twoim adresem.

/odpowiadając zmień px na pl/