Re: Znikanie powierzchni dysku

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 31 Jan 2005 - 00:55:58 MET

Użytkownik "Radek K." <radek678@wywal_to.wp.pl> napisał w wiadomości
news:41fd714e$1@news.home.net.pl
> Michal Kawecki wrote:
[...]
> A jest cos takiego dla Samsungow SATA i to jeszcze w RAIDzie? Szukalem
> swego czasu ale bez efektow, link na stronie producenta byl martwy
> bodajze.

Takie uszkodzenia naprawia się na pojedynczych dyskach, a nie w RAID,
niestety. Z brakującym miejscem musisz sobie jakoś poradzić... i uważaj,
oby się problem wcześniej sam nie rozwiązał, bo może się w końcu zdarzyć
takie uszkodzenie struktury NTFS, którego już niczym nie da się
naprawić. A wtedy stracisz dużo. Easy Recovery też może nie pomóc.

Samsung oferuje program pod nazwą Hutil.exe.
http://www.samsung.com/Products/HardDiskDrive/utilities/hutil.htm

> No mam nadzieje, ze nie te dyski maja dopiero 2 miesiace, a zaden
> program fizycznych bledow nie znalazl do tej pory.

Niestety, to ile mają one miesięcy o niczym nie świadczy. A właściwie to
uprawdopodabnia to teorię uszkodzenia nośnika, bo dyski padają
najczęściej krótko po zakupie.

/odpowiadając zmień px na pl/