Re: XP: transfer dysku to 40MB/s

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Sun 23 Jan 2005 - 15:32:23 MET

On Sun, 23 Jan 2005 14:23:02 +0100, adasiek wrote:

> opieram sie na danych z HDtach, ktory pokazal mi wykres porownawczy;
> gdzie "typowy dysk UATA" mial wartosc okolo 80 a moj dysk mial okolo 40;
> to jest dwukrotna roznica ;o)

Co to jest "typowy dysk UATA" ? Referencyjny dysk czy jakiś wyśrubowany
pomiar chwilowy na UATA 133 i dyskach z 8MB cache?

> obciazenia PCI nie ma; na szynie 0 jest karta AGP; na szynie 1 jest
> wbudowana sieciowka, wbudowana dzwiekowka, wbudowany kontroler ATA;

No i super :-) Poczytaj trochę o konstrukcji płyty głównej a przekonasz się
że ATA i PCI w jakimś stopniu od siebie zależą.

> ok, ale dlaczego moj dysk dziala dwa razy wolniej niz "typowy" podany
> przez HDtach??
>
> [...]
>
> pusty dysk sfragmentowany - raczysz zartowac;

Nie raczę żartować - obejrzyj sobie jak wygląda mapa zajętości dysku po
instalacji "czystego" systemu, a potem się wypowiadaj. Dysk jest
"poszatkowany" - owszem, są puste przestrzenie ale na pewno są one
porozrzucane bardziej niż po defragmentacji.

--
Pozdrawiam
Piotrek