Re: XP: transfer dysku to 40MB/s

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Sun 23 Jan 2005 - 14:23:02 MET

Piotr Smerda wrote:

> Raczysz żartować? 40MB/sek (czterdzieści megabajtów na sekundę) to mały

opieram sie na danych z HDtach, ktory pokazal mi wykres porownawczy;
gdzie "typowy dysk UATA" mial wartosc okolo 80 a moj dysk mial okolo 40;
to jest dwukrotna roznica ;o)

> transfer na dyskach ATA ??? Zauważ,że kontroler ATA nie pracuje sam w
> komputerze. Dołóż do tego inne rzeczy dziejące się w tle, dołóż obciążenie
> PCI, dołóż masę innych procesów które odwołują się do dysków i nie dziw się

obciazenia PCI nie ma; na szynie 0 jest karta AGP; na szynie 1 jest
wbudowana sieciowka, wbudowana dzwiekowka, wbudowany kontroler ATA;

> temu. Poza tym dysk 20GB Seagate to nie UATA 133MB/sek (co jest wartością
> teoretyczną i bełkotem marketingowym) :)

ok, ale dlaczego moj dysk dziala dwa razy wolniej niz "typowy" podany
przez HDtach??

[...]

> A to że instalacja SP pod XP trwała tak długo mogło być spowodowane np za
> małą ilością RAM, sfragmentowanym dyskiem i kilkoma innymi rzeczami.

pusty dysk sfragmentowany - raczysz zartowac;

adas;