Re: XP: transfer dysku to 40MB/s

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Sun 23 Jan 2005 - 13:12:26 MET

On Sun, 23 Jan 2005 12:46:36 +0100, adasiek wrote:

> witam!
>
> so - najpierw krotka historia - nowa plyta glowna Gigabyte 7VT600R-RZ
> http://tw.giga-byte.com/MotherBoard/Products/Products_Spec_7VT600P-RZ.htm
>
> krotko o sprzecie: VIA KT600 + VIA VT8237; + Geforce2 MX 32M (AGP);
> USB wylaczone, SATA wylaczone; LAN uzywany; dysk twardy Seagate 20GB;
> 256MB DDR SDRAM; procesor to XP 2.2, ale BIOS pokazuje, ze mamy
> 1503MHz - pamiec pracuje w 200MHZ, co do taktowania procesora, to
> nie jest chyba az tak wazne w tym momencie, ale chodzi on na 166, zas
> taktowanie moze wynikac ze starej wersji BIOS;

> [...]

Raczysz żartować? 40MB/sek (czterdzieści megabajtów na sekundę) to mały
transfer na dyskach ATA ??? Zauważ,że kontroler ATA nie pracuje sam w
komputerze. Dołóż do tego inne rzeczy dziejące się w tle, dołóż obciążenie
PCI, dołóż masę innych procesów które odwołują się do dysków i nie dziw się
temu. Poza tym dysk 20GB Seagate to nie UATA 133MB/sek (co jest wartością
teoretyczną i bełkotem marketingowym) :)
Pokaż mi osobę, która z dysku UATA 133 wyciągnie 120MB/sek (sto dwadzieścia
megabajtów na sekundę), no dobra, 100MB/sek (sto megabajtów na sekundę) a
postawię Ci piwo :)
Tylko udokumentuj to jakimś screenshotem/przeprowadź próby kilka razy bo w
stwierdzenie "kumpel mówił, że widział" od dawna nie wierzę :)
A to że instalacja SP pod XP trwała tak długo mogło być spowodowane np za
małą ilością RAM, sfragmentowanym dyskiem i kilkoma innymi rzeczami.

--
Pozdrawiam
Piotrek