Re: Migracja domeny NT4 ENG do W2003 PL

Autor: Tomasz Onyszko <gekkon_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Fri 21 Jan 2005 - 14:56:34 MET

Golibroda <brak@adresu.pl> napisał(a):

uwaga ogolna, tylko prosze bez brania jakos bardzo tego do siebie: przed
przystapieniem do takiego procesu usiasci i przeczytac jakas dobra ksizake o
podstawach AD itp ... potem usiasc i przeczytac ja jeszcze raz cwiczac to na
VirtualPC albo innym VMWare

> Potrzebuję przepis na migrację jak w temacie.

wezmiesz noge muchy.. dorzucisz dwie uncje zabiego skrzeku, potem luske
wieloryba (ciezko dostac cholera, wiem ) ... sorki nie moglem sie powstrzymac
jakos

> Słyszałem o rozwiązaniach:
> 1.
> Upgrade NT4 ENG do W2003 ENG na serwerze 1(orginał)
> Postawienie W2003 PL na drugim (nowy orginał:)) jako zapasowego kontrolera
> domeny (typy BDC-nie wiem czy to tak sie w W2003 nazywa)

nie nazywa sie - nie ma PDC i BDC w windows 2003 - sa kontroelry pracujace
jako multimaster i role FSMO - ech wiem, czepiam sie ale jak sie nie trzymac
dobrej terminologii to sie gubi sens calosci

> Synchronozacja (a może migracja) kont uzytkowników i komputerów pomiedzy
> W2003ENG i W2003PL
(...)

> Albo inaczej...
> 2.
(...)

> Może jednak ktoś zna (a przekonany jestem ,że tak) "receptę" na wykonanie
> tego ruchu ..... najlepiej w języku ojczystym to byłbym niezmiernie
> wdzięczny za uwagi i wskazówki.

powiedzmy ze jestem przekonany, IMO najlepszy sposob to:
- stawiasz dodatkowy BDC w domenie NT, synchronizujesz go, wylaczasz z sieci PDC
- ten nowy BDC podnosisz do roli PDC
- robisz jego upgrade do windows 2003
- na nowej maszynie stawiasz nowy Windows 2003 PL i dodajesz go jako dodatkow
kontroler domeny, czekaz az zsynchronizuja sie dane
- przenosisz na nowy kontroler domeny role FSMO
http://support.microsoft.com/kb/255504
- robisz z nowego serwera serwer Global Catalogu
- degradujesz pierwszy serewr do roli kontrolera domeny
- jezeli wszystko dziala to mozesz ten wylaczony PDC przeznaczyc do innych celow

--
Tomasz Onyszko [MVP]
http://www.w2k.pl