Re: NAT w XP

Autor: Mariusz Gromada <mariusz.gromada_at_wp.pl>
Data: Tue 18 Jan 2005 - 09:26:21 MET

>Nie ma najmniejszej potrzeby grzebania w NAT - patrz niżej.

>Rozłączanie się Neostrady co 24h to zupełnie normalny objaw - w ten
>sposób TPSA rozwiązała problem regularnej zmiany przydzielonego
>użytkownikowi adresu IP (toż to nie DSL, gdzie za stałe IP trzeba
>płacić).

Doskonale o tym wiem, ale moje pytanie dotyczyło zupełnie czegoś innego. Mój
problem to to, że po ponownym połączeniu (np. po restarcie kompa) XP gubi
udostępnione połączenie przez ICS. Muszę wówczas konfigurację przeprowadzać od
początku (włączyć ICS/NAT).

Również preferuję rozwiązania na stałych adresach IP. Niestety po ustawieniu
takowych (192.68.0.* z maską 255.255.255.0, z bramą 192.168.0.1) NAT nie
działa. Dopiero gdy uruchomię DHCP + klientów DEHCP, to wtedy wszystko rusza
bez problemów.

Co do dyskietki z kreatorem, to nigdy jej nie używałem. Zwyczajnie w panelu
sterowania mam taki kreator, więc jak połączenie udostępniam, to z niego
korzystam. Nie potrafię inaczej udostępnić połączenia sieciowego w XP.

Problem jest po stronie kompa, który ma odgrywać rolę routera, niestety gubi
udostępnione połączenie - mówiąc po polsku, traci konfigurację NAT samoczynnie.

Pozdrawiam,
Mariusz

     archiwum i przeszukiwanie newsów
        http://www.polnews.pl