Re: NAT w XP

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 18 Jan 2005 - 23:24:17 MET

Użytkownik "Mariusz Gromada" <mariusz.gromada@wp.pl> napisał w
wiadomości news:05011809262117@polnews.pl
[...]
> Doskonale o tym wiem, ale moje pytanie dotyczyło zupełnie czegoś
> innego. Mój problem to to, że po ponownym połączeniu (np. po
> restarcie kompa) XP gubi udostępnione połączenie przez ICS. Muszę
> wówczas konfigurację przeprowadzać od początku (włączyć ICS/NAT).

Rozumiem - sprawdź więc może, czy jest uruchomiona "Usługa bramy warstwy
aplikacji", no i popatrz czy nie ma jakichś błędów w Dzienniku
systemowym.

> Również preferuję rozwiązania na stałych adresach IP. Niestety po
> ustawieniu takowych (192.68.0.* z maską 255.255.255.0, z bramą
> 192.168.0.1) NAT nie działa. Dopiero gdy uruchomię DHCP + klientów
> DEHCP, to wtedy wszystko rusza bez problemów.

A wpisz im jeszcze adresy serwerów DNS używanych przez TPSA i zobacz
efekt. AFAIK to jest główny powód problemów z komunikacją.

> Co do dyskietki z kreatorem, to nigdy jej nie używałem. Zwyczajnie w
> panelu sterowania mam taki kreator, więc jak połączenie udostępniam,
> to z niego korzystam. Nie potrafię inaczej udostępnić połączenia
> sieciowego w XP.

Hmm... zajrzałem na chwilę do XP Home - w zaawansowanych właściwościach
połączenia sieciowego jest pozycja "Udostępnianie połączenia
internetowego". Nie tego szukasz przypadkiem?

/odpowiadając zmień px na pl/