Re: NAT w XP

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 18 Jan 2005 - 06:47:29 MET

Użytkownik "Mariusz Gromada" <mariusz.gromada@wp.pl> napisał w
wiadomości news:cshngm$d05$1@inews.gazeta.pl
> Witam,
>
> W sieci domowej (switch) mam 6 komputerów. Na jednym ma neostradę
> (modem USB). Na lokalnym połączeniu sieciowym ustawiłem adres IP:
> 192.168.0.1 z maską: 255.255.255.0. Połączenie telefoniczne
> udostępniłem przez ICS (lub inaczej NAT). OS: XP + SP2.

Tego adresu nie musiałeś ustawiać - on się sam ustawia po włączeniu ICS.

> Problem: Neostrada jest automatycznie rozłączana co każde 24h. Często
> przy ponownym połączeniu "ginie" mi udostępnione połączenie. Jestem
> wtedy zmuszony do ponownego uruchomiania usługi NAT, przez użycie np.
> kreatora "konfiguruj sieć w domu lub małej firmie". Wkurza to
> strasznie, gdyż tracone są również wszystkie ustawienia firewall z
> SP2, etc...

Nie ma najmniejszej potrzeby grzebania w NAT - patrz niżej.

> Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Czy sądzicie, że jest to
> przewidziane działanie programu służącego do łączenia się z siecią
> poprzez neostradę? W sensie, że utrudniają życie tym, którzy chcą ją
> dzielić? Owszem dzielę neostradę, ale jedynie w obrębie jednego
> lokalu - co jest dozwolone.

Rozłączanie się Neostrady co 24h to zupełnie normalny objaw - w ten
sposób TPSA rozwiązała problem regularnej zmiany przydzielonego
użytkownikowi adresu IP (toż to nie DSL, gdzie za stałe IP trzeba
płacić). Teoretycznie po zmianie IP Neostrada powinna zostać rozłączona
i ponownie połączona - ale słyszałem, że w niektórych miejscach routery
Neo są źle skonfigurowane i nie rozłączają łącza, co powoduje problemy.
Być może zresztą nie jest to problem TPSA, a Twój, bo na przykład nie
rozwiązałeś u siebie ponownego zestawiania połączenia po jego zerwaniu.
Co do DHCP - powinno to działać automatycznie, jednak DHCP generalnie na
stacjach z Windows działa chimerycznie. Dlatego z wielu powodów
preferuję rozwiązania oparte na stałych IP; nic przecież nie stoi na
przeszkodzie, żeby każda stacja dostała takie stałe IP wpisane z palca i
problemy się skończą. Bo cóż robi ta "magiczna dyskietka kreatora ICS"?
Nic wielkiego - po prostu wpisuje w ustawieniach łącza na stacjach
roboczych... adres IP bramy głównej, tj. serwera - 192.168.0.1. Tak więc
korzystanie z tego hmm... "kreatora" i tej dyskietki przypomina mi
używanie Worda do edycji autoexec.bat..... ;-)

/odpowiadając zmień px na pl/