NAT w XP

Autor: Mariusz Gromada <mariusz.gromada_at_wp.pl>
Data: Tue 18 Jan 2005 - 02:07:36 MET

Witam,

W sieci domowej (switch) mam 6 komputerów. Na jednym ma neostradę (modem
USB). Na lokalnym połączeniu sieciowym ustawiłem adres IP: 192.168.0.1 z
maską: 255.255.255.0. Połączenie telefoniczne udostępniłem przez ICS
(lub inaczej NAT). OS: XP + SP2.

Problem: Neostrada jest automatycznie rozłączana co każde 24h. Często
przy ponownym połączeniu "ginie" mi udostępnione połączenie. Jestem
wtedy zmuszony do ponownego uruchomiania usługi NAT, przez użycie np.
kreatora "konfiguruj sieć w domu lub małej firmie". Wkurza to strasznie,
gdyż tracone są również wszystkie ustawienia firewall z SP2, etc...

Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Czy sądzicie, że jest to
przewidziane działanie programu służącego do łączenia się z siecią
poprzez neostradę? W sensie, że utrudniają życie tym, którzy chcą ją
dzielić? Owszem dzielę neostradę, ale jedynie w obrębie jednego lokalu -
co jest dozwolone.

Pozdrawiam,
Mariusz

--