Re: Ratowanie danych z CD

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step1_at_poc1zta.onet.pl1>
Data: Mon 17 Jan 2005 - 18:27:54 MET

In news:csgc8a$m16$1@news.onet.pl , *Hatson* wrote:
> Witam.Moze troszke NTG ale nie wiem, gdzie zadac takie pytanie.Zadalem
> jeszcze podobne na grupie o XP.
> Koledze padla prawdopodobnie przez wira tablica partycji i ma teraz
> niespartycjonowany dysk.Problem polega na tym, ze komp jest zaplombowany i

Jak tylko tablica partycji to:
Ściągnij mbrwork www.terabyteunlimited.com i zrób kopię MBR.
Łatwo wtedy przywrócić stan poprzedni.

Użyj Ranish Partition Managerem http://www.ranish.com wersja 2.44
Zrób bootowalną dyskietkę, dograj do niej rozpakowny part244.exe.
Zobacz co widać, jak nie ma partycjito;
Wstaw (INS) partycję typu WinFat32LBA (0C), jak to była primary fat32,
po wstawieniu, na dole po prawej zobacz czy są dane z bootsektora
partycji. I nie powinno być czerwonego.
Do tego momentu możesz wyjść z Ranisha nie zapisując MBR i nic się
nie zmieni.
jak wszystko gra zapisz NBR, _nie_ formatuj partycji.

- raczej nie używać Ranisha jak to była ntfs - wtedy: BootItNg
BootItNG http://www.terabyteunlimited.com
spreparuj dyskietę, uruchom go z niej i 'Undelete'.

> nie bardzo moge dobrac sie do dysku, zeby go jakims recover`em
> przejechac.Kiedys gdzies widzialem takie CD do odzyskiwania, ktore
> zawieraly caly system + mozliwosc nagrywania na plyte odzyskanych

Też można, np spreparować CD z BartPE http://www.nu2.nu/pebuilder/
Musisz mu podłożyć instalkę CD Windows XP podczas generowania
obrazu ISO. Dodatkowo możesz mu podczepić potrzebne narzędzia, np.
antywirusy, antyspy, dyskowe itd. Przyda się na więcej okazji.
Gorzej z tym wypalaniem odzysków, w każdym razie nie próbowałem.
Na razie jednak spróbuj odzyskać partycję bez tego.

--
Pozdrawiam.:Sławomir Stępniak:.slaw1step1@poc1zta.onet.pl1(ale bez cyfr)