Re: WinXP i 2k - 2 podsieci i udostêpnianie dzia³a³o i przesta³o

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 15 Jan 2005 - 09:49:06 MET

U¿ytkownik "Henry(k)" <henrico8@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:cs8tch$9o6$1@nemesis.news.tpi.pl
> U¿ytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisa³ w wiadomo¶ci
> jednak dostêp do folderu ma tylko ten jeden czy wszyscy. Wycie³em w
> zewnêtrznym firewallu co siê da³o i do poniedzia³ku niech tak bêdzie.
> Jutro sie zalejê z rozpaczy.
[..]
> PS. Kompy siê widz± w grupie roboczej, wymieniaj± zasobami ale o
> pingach miêdzy sob± mo¿na zapomnieæ. Cuda panie, cuda.

Te dwa zdania sugeruj± mi, ¿e pingi wycinane s± na tym "zewnêtrznym
firewallu". Ale mogê siê myliæ... ;-). Jednak gdybym siê nie myli³, to
popatrz tam uwa¿nie w ustawienia dotycz±ce portów u¿ywanych przez Sambê
(http://banita.pl/konf/smbfirewall.html), a tak¿e w ograniczenia
przypisane do poszczególnych komputerów.

I jeszcze jedno: co¶ mi siê mêtnie kojarzy, ¿e przy du¿ych problemach z
przesy³aniem pakietów w sieci mo¿e doj¶æ do sytuacji, kiedy wiele us³ug
bêdzie dzia³aæ, ale nie wszystkie. Tak± sytuacjê mia³em kiedy¶ na
rêcznie sztukowanym kablu UTP. Nowszy komputer - ten z kart± 10/100 -
nic nie widzia³ w sieci, ¿adnego Otoczenia sieciowego etc., ale mo¿na
siê by³o do niego dostaæ z zewn±trz; natomiast starszy - z kart± 10
Bit - dzia³a³ w obie strony, co prawda ze sporymi problemami, ale
zawsze. Podobnie mo¿e byæ AFAIR przy niew³a¶ciwej kolejno¶ci kabelków we
wtyczkach (albo przy niekontakatach). Czyta³em te¿ o identycznych
objawach w przypadku komputerów nieuziemionych....

/odpowiadaj±c zmieñ px na pl/