Re: w2000: Administrator nie moze modyfikowac wpisu w HKEY_LM\Run - DLACZEGO ???

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 13 Jan 2005 - 11:16:07 MET

Użytkownik "S" <s7s@op.pl> napisał w wiadomości
news:Xns95DC7087C6082sss@193.219.28.145

> Mam komunikat o nastepujacej tresci (kiedy nacisne 'delete' w
> Regedit32 po sprawdzeniu, ze jako Administrator mam uprawnienia 'Full
> Control'):
>
> "Registry Editor could not delete the value entry.
> The Key currently selected does not give you access to delete a value
> entry."
>
> A upranienia dla klucza:
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
>
> sa nastepujace:
> Administrators: Full Control
> Power Users: Read
> [...]

Mnie to wygląda po prostu na nieprawidłowe posługiwanie się ACL-ami.
Przejmij najpierw na własność grupy Administratorzy cały ten klucz
zaznaczając "Zamień właściciela dla podkontenerów i obiektów". Następnie
w zakładce Uprawnienia upewnij się, że wśród obecnych na liście wpisów
figuruje grupa Administratorzy z uprawnieniami "Pełna kontrola" dla tego
klucza i podkluczy. Na koniec zaznacz "Resetuj uprawnienia... i włącz
propagację uprawnień dziedzicznych" i poczekaj na ustawienie
prawidłowych uprawnień. Gdyby z którymś z tych kluczy/podkluczy/wpisów
było coś nie tak, na przykład był uszkodzony (a zdarza się), to już na
tym etapie byś o tym wiedział poinformowany odpowiednim ostrzegawczym
okienkiem. Jeśli ostrzeżenia nie będzie, to znaczy, że klucz da się
edytować i można go usunąć.

P.S. No i postaraj się nie krzyczeć na grupie.........

/odpowiadając zmień px na pl/