Re: Pilne !! Ludzie pomóżcie bo mnie k...ca strzeli - połączenia telefoniczne

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 12 Jan 2005 - 18:55:21 MET

Użytkownik "j_marek" <j_marek@USUN_TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:cs3k4r$i3t$1@news2.ipartners.pl
> W wiadomości: g5u0sc.el5.ln@kwinto.prv,
> Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> napisał(a):
> [...]
> O ile się orientuje jest to problem konfliktów przy współdzieleniu
> przerwań sprzętowych. W pewnych warunkach można mieć więcej przerwań
> niż standardowe 16-cie aby zaradzić tej sytuacji
> (http://en.wikipedia.org/wiki/APIC). Należy sprawdzić czy konfliktowe
> urządzenia nie działają na wspólnym przerwaniu, ewentualnie wybrać
> inną parę portów USB.
>
> Ostatnio próbowałem instalować niemiecki modem (jeśli to dobra nazwa)
> [...]

E. Żeby nie wchodzić w techniczne zawiłości, powiem tylko, że jest tak
jak piszesz ale tylko w przypadku ISA. Karty PCI są (powinny być)
zarządzane poprzez odpowiedni układ na płycie głównej i dostosowany do
tego mechanizm przydzielania przerwań w systemie. W Windows jest on
uaktywniany po włączeniu obsługi ACPI (choć oba skróty: APIC i ACPI
oznaczają co innego ;-) ). Limit przerwań jest wówczas na tyle duży, że
nie stanowi praktycznego ograniczenia w domowym PC. Niektórzy co prawda
celowo wyłączają ten mechanizm, bo się łudzą, że "ręczny" przydział
przerwań wg "starego" modelu, via BIOS, rozwiąże jakieś problemy z
obsługą urządzeń bądź z konfliktami pomiędzy sterownikami - ale prawda
jest taka IMO, że w ten sposób omijają tylko źle napisane fragmenty
sterowników....

/odpowiadając zmień px na pl/