Re: Pilne !! Ludzie pomóżcie bo mnie k...ca strzeli - połączenia telefoniczne

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Wed 12 Jan 2005 - 17:43:52 MET

W wiadomości: g5u0sc.el5.ln@kwinto.prv,
Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> napisał(a):
[...]
> Zgłoś to w odpowiednie miejsce: albo do producenta tej klawiatury,
> albo do Microsoftu.

Witam!

O ile się orientuje jest to problem konfliktów przy współdzieleniu przerwań
sprzętowych. W pewnych warunkach można mieć więcej przerwań niż standardowe
16-cie aby zaradzić tej sytuacji (http://en.wikipedia.org/wiki/APIC). Należy
sprawdzić czy konfliktowe urządzenia nie działają na wspólnym przerwaniu,
ewentualnie wybrać inną parę portów USB.

Ostatnio próbowałem instalować niemiecki modem (jeśli to dobra nazwa) ISDN.
Miał nawet polski instalator. Producent zastrzegał w instrukcji wyraźnie,
żadnego współdzielenia IRQ. Po zainstalowaniu sterownik to sprawdzał :-)
Modem ten chciałem zainstalować nisko-budżetowej płycie głównej ze
zintegrowanym procesorem AMD. Tylko dwa sloty PCI i brak możliwości
konfiguracji przerwań w BIOS-ie :-) Akurat był to Windows 98 więc trochę to
off-topic do tej grupy. Jakbym nie kombinował konflikt był.

Szkoda, że tym tematem przemysł komputerowy nie zajmuje się bardzkiej
solidnie. Problem narasta wraz ze wzrostem ilości stosowanych urządzeń. Może
przy okazji PCI-Express coś poprawią. Komunikacja ma być szeregowa na
magistrali. No ale niestety jeszcze jakiś czas pozostaną na rynku bardzo
tanie płyty główne i ich nabywcy. Nawet jeśli wyklarowało by się jakieś
rozwiązanie problemu.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski