Re: wdrożenie domeny windows 2003

Autor: Tomasz Onyszko <gekkon.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Wed 12 Jan 2005 - 13:51:18 MET

Użytkownik "Tomasz Onyszko" <gekkon.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:cs30pi$3ij$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
>uzytkownik z innego oddziału mógł mieć do tego dostęp. Logowanie go do
>domeny to chyba nie jest najlepszy pomysł. Może się myle ale w przypadku
>awarii jednego z łącz nie bedzie mógł się zalogować, a gdy się zaloguje
>lokalnie to wskoczy to profilu lokalnego, a wszystkie dane bedzie miał w
>domenowym. Jeśli nie będzie awari, czyli wszystko działa (tak jest
>najczęściej) to i tak chyba nie jest to dobry pomysł. Chyba logowanie trwało
>by dość długo a nie wiem czy w czasie pracy nastepuja jakieś odwołania do
>domeny ?. Jak byłoby najlepsze rozwiązanie tego problemu?

Rozwiazaniem jest postawienie w oddzialach DC - jak padnie lacze to i tak nie
bedzie sie mogl dostac do serwera w centrali wiec co za roznica czy bedzie sie
logowal lokalnie czy domenowo. Do stacji i profilu nadal bedize sie mogl
zalogowac korzystajac z "cached credentials" oczywiscie jezeli tego nie
wylaczysz (domyslnie jest wlaczone)

>rozumie że wyłączenie winsa i logowanie samodzielne końcówki do dns bedzie
>najlepszym rozwiazaniem?
Jezeil w sieci masz tylko stacje windows 2000 i pozniejsze to jest to sensowne
rozwiazanie

>Czy jeśli uzytkownik ma ustawiony profil mobilny to tak jakby przy logowaniu
>i wylogowaniu kopiował się cały folder "document and setting\userx" jesli
z grubsza tak, przy pierwszym logowaniu calos a potem synchronizacja

>tak, to to jest nie do wykorzystania w naszej firmie, bo przecietnie to
>folder ten ma kilkaset MB.
ech, IMO bardzo zla praktyka - w domenie mozesz skrozystac z czegos takeigo
jak fodler redirection ale to juz zlaezy od dostepnosci do serwerow, laczy
itp. Nawet bez tego lepszym rozwaizaniem jest trzymanie dokumentow w folderach
domowych uzytkownikow niz w profilach bo nie ma problemu rpzy zmianie
komputera itp

I szczerze radze nie planowac srodowiska zbudowanego troche okrakiem, czyli
troche w domenie a troche nie

--
Tomasz Onyszko [MVP]
http://www.w2k.pl