Re: Nie odpala WindowsXP po zmianie dysku

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 11 Jan 2005 - 22:37:40 MET

Użytkownik "Vegeta(ble)" <darek_rzeszof@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:cs1e6c$g28$1@inews.gazeta.pl
> Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości
[...]
> Tak wlasnie jest, C jest W98 (podstawowa), pozostale 3 to dyski
> logiczne na partycji rozszerzonej
> W konsoli odzyskiwania wszystkie partycje maja wlasciwe literki, czyli
> 1. W98 - C primary
> 2. WXP NTFS - D logical
> 3. FAT32 - E logical
> 4. NTFS - F logical

No to widzę, że lekcję domową odrobiłeś - aż przyjemnie się dyskutuje
;-).

> a fdisk /mbr nie jest rownoznaczne fixmbr z konsoli ? Bo to odpalilem.
> bootcfg /rebulid wykonalem, system sie znalazl, dodalem do boot.ini
> Poprostu na moje oko wszystko powinno dzialac, a nie chce :(

Teoretycznie są to równoznaczne polecenia, ale fdisk /mbr dodatkowo
usuwa podpis dysku, bo nic o nim nie wie (to jest programik przeznaczony
dla DOS-a, a nie dla nt-kowych systemów). I akurat ta jego hmm... wada?
jest tu potrzebna. Zresztą w linku podanym przez Tomka Microsoft sam
poleca jego użycie celem usunięcia podpisu dysku i wymuszenia w ten
sposób ponownego przydziału literek do partycji.

/odpowiadając zmień px na pl/