Re: nadawanie uprawnien w2k

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sun 09 Jan 2005 - 13:17:23 MET

Yoop wrote:
> 1. W jaki sposob mozna nalozyc ograniczenie na okreslone konto?
> odpalilem sobie konsole gpedit i tam mozna poustawiac rozne rzeczy dla
> 'komputer lokalny' i ''konfiguracja uzytkownika', ale wprowadzoen zmiany
> dotycza wszystkich kont. Jak mozna pozmieniac te uprawnienia ale tylko
> dla konta np. gosc ?

Taką "rozdzielczość" nadawania uprawnień za pomocą polis
systemowych da się osiągnąć tylko w domenie NT/AD. Na
wolnostojącym komputerze możesz co najwyżej wyłączyć
spod ograniczeń konto administratora, ale reszta zasad
dotyczyć będzie wszystkich pozostałych kont. Per-konto
działają też bez problemu uprawnienia NTFS zawsze.

> 2. Komp ma dostep do internetu, niektore programy aby dzialaly musza
> miec do niego dostep (lacza sie na okreslony adres np. w celu
> potwierdzenie licencji lub cokolwiek takiego). Jak na okreslonym koncie
> zablokowac dostep do internetu z wylaczeniem tych kilku adresow
> niezbednych do dzialania aplikacji? (oczywiscie tak zeby uzytkownik
> danego konta sam sobie tego nie mogl zmienic). Wiem ze moge sobie takie
> reguly ustawic na routerze, ale niestety nie mam do niego dostepu.

Np. jakiś firewall z profilami dostępu i przełączanie profili
przy zmienianiu konta, ale to ekstremalnie niewygodne...

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol@magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |