Re: Kontroler domeny na SDI

Autor: Piotr Krzyżański <piciu_at_it-faq.pl>
Data: Sat 08 Jan 2005 - 10:30:54 MET

"Leon" <ROT13_eboreggehonf@cbpmgn.barg.cy> wrote:

> Po prostu nie bardzo to rozumiem :-(
> Wiem, ze DNS ustawi sie na localhost, ale:
> 1. Jak ma byc ustawiona brama - jako adres IP polaczenia SDI?
> 2. Skad karta sieciowa bedzie widziala internet, czy mam wlaczyc ICS na
> polaczeniu SDI?

Aby udostępnić Internet masz dwie możliwości w systemie.
1.Włączenie ICS - jeżeli włączysz, to karta sieciowa automatycznie
dostanie IP 192.168.0.1 - dla tej karty udostępnisz Internet
we włściwościach SDI. IP tej karty z maską 255.255.255.0
będzie bramą dla kompów w sieci.
2. Włączenie i skonfigurowanie routingu i dostępu zdalnego.
Działa na pewno z SDI bo miałem taką konfigurację, choć
łączenie się poprzez rras _czasami_ sprawia kłopot i trzeba
powtórzyć próbę połączenia się.
W przypadku rras masz większe możliwości - możesz użyć
dla karty sieciowej innej klasy IP, możesz kontrolować
ruch w sieci poprzez wbudowane filtry w rras. Możliwe
jest włączenie zapory na tej usłudze, więc z SP1 do W2k
będzie to dość dobre rozwiązanie. W tej chwili systemowa
zapora jest "mało konfigurowalna"....
Tutaj poczytaj o rras:
http://www.it-faq.pl/EditModule.aspx?tabid=1&mid=1158&def=Cs_ITSCS_CMS_Articles_View&ArticleID=2047
Kolejna z możliwości to użycie innych aplikacji , które
załatwią kwestię routingu i nat. Na przykład ISA ;))

Piciu