Re: Suspend to RAM

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Fri 31 Dec 2004 - 12:43:47 MET

Proces Andrea <andrzej.libiszewski@.wytnij-wiesz-co.wp.tutaj_tez.pl>
zwrócił błąd:

> To z Event Loga, BSoDa nie widziałem bo miałem nastawiony atorestart, ale
> nazwy sterownika nie było w logu. Silnie podejrzewam modem ADSL, bo jak go
> odłączyłem to S1 i S4 zadziałało bez problemu. Nie zdziwiłoby mnie bo często
> słyszałem opinię że Thompson + USB by VIA to problemy. Jak do tej pory się
> nie potwierdziło u mnie, pewnie najwyższy czas :/

O, też słyszałem od znajomych o problemach z tym urządzeniem (Thomson).
A w ogóle, jeśli dobrze odcyfrowuję z nazwy Twojej płyty chipset to on
jest dość nowy, nieprawdaż? Mam jedną VIA, ale "zainstalowałem" sobie
dopiero jak sterowniki były już dopracowane (innymi słowy - jak chipset
był już leciwy ;)), bo wcześniej było tyle samo głosów za i przeciw. Ale
to taka dygresja.

> Jak pisałem wyżej, podejrzewam modem ADSL na USB. Sieciówka zintegrowana na
> płycie, chyba nie powinna sprawiać problemów. Zobaczymy co będzie, jak
> wyłączę autorestart po BSoD, będę wiedział coś więcej może.

Sieciówka na płycie też może robic problemy, słyszy się o tym chociaż ja
mam akurat jak najlepsze doświadczenia, w urządzeniach stacjonarnych.
Autorestart IMO zawsze lepiej mieć wyłączony, chyba że system stoi
gdzieś na uboczu i robi za ~serwer. ;)

> Mam nadzieję, że dodadzą w biosie wymuszenie S3, tak jak na Gigabyte, który
> siedzi w 2 kompie. Jeszcze ciekawostka - w wersji biosu 1.00 nie można było
> ustawić AC97 na enabled, był tylko auto i disabled... dopóki nie wgrałem
> biosu 1.20 nie dało rady uruchomić ustrojstwa jednocześnie z Live'm...

No właśnie, objawy testowania sprzętu na użytkownikach...

> A nie odwrotnie? W specyfikacjach ACPI są przecież stany SX...

Są wszystkie stany. Przykładowo opis stanu D3 dla CD-ROMu mówi że taki
stan musi być przez urządzenie obsługiwany, że laser i silnik mają być
wyłączone, zużycie prądu nie może przekraczać 10% stanu D0 itp.

> Może i jest nazwa na BSoD, ale jak pisałem wyżej, komp się restartuje, to co
> wyciągnąłem jest z logu zdarzeń. I owszem, powinien mieć 0 na początku, ale
> w bazie sprawdzałem, w ogóle nie ma tam błędu z 1 na początku...

OK, trzeba poczekać na zdarzenie.

> Modem podejrzewam, do myszy nie jest zainstalowane żadne dodatkowe
> oprogramowanie poza tym co system zainstalował. Mysz czasem się hmmm...
> zawiesza, trzeba odłączyć ją na chwilę i podłączyć znowu, żeby ruszyła, więc
> wykluczyć jej też nie mogę...

Tak, to jeden z objawów problemów dość częsty, ale nie można powiedzieć
czy to sprzęt (np. uszkodzony kabel) czy software.

> Jeszcze mogę ją przełączyć przez przejściówkę na PS2 i zobaczyć czy to
> coś zmieni. Niestety, wszystkie gryzonie w domu mają napis A4 na
> obudowie, bo Logitecha USB rozwalił walnięty modem... (nie wiem jak,
> ale mysz zdechła po podpięciu uszkodzonego modemu do USB...)

Ups, ja bym się poważnie zastanowił na sprawdzeniem płyty w serwisie po
takim spaleniu. A jaki zasilacz (standardowe pytanie na p.c.p)? Co do
Logitecha to choć teraz stanowi ponad 75% moich gryzoni to nie mogę
powiedzieć że wyklucza problemy. Słyszy się o problemach z nim dość
często, i to właśnie też z przechodzeniem w tryb uśpienia. O
sterownikach generalnie też parę "ciepłych" słów można powiedzieć. Na
jednym kompie musiałem zrezygnować z MouseWare, na szczęście i ikspek i
linuks obsługują ją dobrze.

> Właśnie sęk w tym, że żadnych problemów z nim nie było... Po zainstalowaniu
> softu ruszył i tyle.

Zawsze może się zdarzyć że np. kolejny program wejdzie w konflikt ze
sterownikami do tunera, no ale jak pisałem nie wiem jak instalacja TV
ingeruje w działanie systemu.

> Tuner był wyjęty, Live też, jak wyjmę AC97 to chyba później płyta na
> serwis:)

A uda się wyjąć? ;)

> Z modemem pobieżnie sprawdziłem co i jak, jak będę miał chwilę że
> nie będzie moja maszyna routowała internetu to potestuję dokładniej.

Warto zdecydowanie. Tylko żeby użytkownicy błotem nie obrzucili, może
jak będą świętować Nowy Rok? ;)

> Jeśli to będzie jego wina, to coś mi się wydaje, że trzeba będzie
> odkładać kasę na modem ethernetowy, najlepiej z routerem... Co do
> myszy, to zainstalowanie softu od A4 kończy się restartem, ciekawe,
> bo dotyczy to również sterów z Windows Update (a prawda, nie
> sprawdzałem tego na tej płycie głównej, tylko na ECS K7S5A, jakoś
> później wolałem nie ryzykować)

Coś zdecydowanie nie tak, choć czy to obsługa ze strony płyty (wadliwy
BIOS lub ustawienia) czy konflikt czysto sprzętowy to nie mogę ocenić.
Patche MS związane z myszą jeśli są warto wrzucić, raczej nie psują, a
ze względu na większy odzew użytkowników powinny byc dopracowane. Nie
znam tego BIOSu, to nie wiem jakie są opcje dla myszki, może warto
pogooglować pod KT880 i mouse?

Pozdrawiam,

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze