Re: Suspend to RAM

Autor: Andrea <andrzej.libiszewski_at_.wytnij-wiesz-co.wp.tutaj_tez.pl>
Data: Fri 31 Dec 2004 - 03:46:12 MET

Saiko Kila wrote:
> Proces Andrea <andrzej.libiszewski@.wytnij-wiesz-co.wp.tutaj_tez.pl>
> zwrócił błąd:

> A coś jest po błędzie, nazwa jakiegoś sterownika może? Ja bym popróbował
> bez poszczególnych urządzeń, zwłaszcza USB.

To z Event Loga, BSoDa nie widziałem bo miałem nastawiony atorestart, ale
nazwy sterownika nie było w logu. Silnie podejrzewam modem ADSL, bo jak go
odłączyłem to S1 i S4 zadziałało bez problemu. Nie zdziwiłoby mnie bo często
słyszałem opinię że Thompson + USB by VIA to problemy. Jak do tej pory się
nie potwierdziło u mnie, pewnie najwyższy czas :/

> No to nie możesz tez potestować... Ale to sugeruje bardzo silnie związek
> jakiegoś urządzenia. Może jakaś karta sieciowa?

Jak pisałem wyżej, podejrzewam modem ADSL na USB. Sieciówka zintegrowana na
płycie, chyba nie powinna sprawiać problemów. Zobaczymy co będzie, jak
wyłączę autorestart po BSoD, będę wiedział coś więcej może.

> Power Management Event, takie coś dzieje się po zmianie stanu
> urządzenia, np. sieciówki. W tym wypadku oznacza zapewne budzenie z
> uśpienia po wykryciu aktywności sieciowej. Jak są problemy to się
> wyłącza, ale tu już jest wyłączone.

Dzięki za info. Dla ścisłości dodam, że stan tego ustawienia w biosie nie ma
zauważalnego związku z moimi problemami.

> Ja w notebooku doczekałem się obsługi Suspend-To-RAM pod WinXP (jedyny
> oficjalnie dopuszczony OS przez producenta) dopiero w rok po kupnie,
> czyli prawie dwa lata po wypuszczeniu na rynek. Wcześniej nie działało
> to w pełni, ale chyba w testach nie zauważyli.

Mam nadzieję, że dodadzą w biosie wymuszenie S3, tak jak na Gigabyte, który
siedzi w 2 kompie. Jeszcze ciekawostka - w wersji biosu 1.00 nie można było
ustawić AC97 na enabled, był tylko auto i disabled... dopóki nie wgrałem
biosu 1.20 nie dało rady uruchomić ustrojstwa jednocześnie z Live'm...

> To jest dobrze. D0-D3 to stany urządzenia ze specyfikacji ACPI. SX to
> stany systemu.

A nie odwrotnie? W specyfikacjach ACPI są przecież stany SX...

> Zaraz, ten kod IMHO nie powinien mieć jedynki na początku, a Twój ma. ?
> No i powinna być raczej nazwa sterownika (zwykle z *.sys w nazwie).

Może i jest nazwa na BSoD, ale jak pisałem wyżej, komp się restartuje, to co
wyciągnąłem jest z logu zdarzeń. I owszem, powinien mieć 0 na początku, ale
w bazie sprawdzałem, w ogóle nie ma tam błędu z 1 na początku...

> Tu nie będę wróżył, choć ja bym po pierwsze podejrzewał mychę lub jej
> oprogramowanie, po drugie modem.

Modem podejrzewam, do myszy nie jest zainstalowane żadne dodatkowe
oprogramowanie poza tym co system zainstalował. Mysz czasem się hmmm...
zawiesza, trzeba odłączyć ją na chwilę i podłączyć znowu, żeby ruszyła, więc
wykluczyć jej też nie mogę... Jeszcze mogę ją przełączyć przez przejściówkę
na PS2 i zobaczyć czy to coś zmieni. Niestety, wszystkie gryzonie w domu
mają napis A4 na obudowie, bo Logitecha USB rozwalił walnięty modem... (nie
wiem jak, ale mysz zdechła po podpięciu uszkodzonego modemu do USB...)

> niestety nigdy nie miałem TV tunera więc ominęły mnie problemy z ich
> konfiguracją. :(

Właśnie sęk w tym, że żadnych problemów z nim nie było... Po zainstalowaniu
softu ruszył i tyle.

> Zgadza się. Jakbyś miał czas to spróbuj powyłączać poszczególne z tych
> czterech urządzeń (ale tak na Disabled i najlepiej wyjąć, jak się da) i
> po każdym z nich probować czy zadziała. Jeśli biega o mysz, to nieraz
> się zdarzają problemy tego typu i pomaga zwykle rozwiązanie softwareowe
> (najnowsze oprogramowanie producenta albo patch MS).

Tuner był wyjęty, Live też, jak wyjmę AC97 to chyba później płyta na
serwis:) Z modemem pobieżnie sprawdziłem co i jak, jak będę miał chwilę że
nie będzie moja maszyna routowała internetu to potestuję dokładniej. Jeśli
to będzie jego wina, to coś mi się wydaje, że trzeba będzie odkładać kasę na
modem ethernetowy, najlepiej z routerem...
Co do myszy, to zainstalowanie softu od A4 kończy się restartem, ciekawe, bo
dotyczy to również sterów z Windows Update (a prawda, nie sprawdzałem tego
na tej płycie głównej, tylko na ECS K7S5A, jakoś później wolałem nie ryzykować)

Pozdrawiam serdecznie

--
Andrea      | ASRock K7Upgrade-880, AMD Sempron 2800+, Pentagram QC-80Cu
2*256MB GoodRAM PC3200, Sapphire Radeon 9600 128MB, LG Flatron ez T710PH