Re: Suspend to RAM

Autor: Andrea <andrzej.libiszewski_at_.wytnij-wiesz-co.wp.tutaj_tez.pl>
Data: Fri 31 Dec 2004 - 14:42:06 MET

Saiko Kila wrote:
> Proces Andrea <andrzej.libiszewski@.wytnij-wiesz-co.wp.tutaj_tez.pl>
> zwrócił błąd:

> O, też słyszałem od znajomych o problemach z tym urządzeniem (Thomson).

Ja również, dlatego miło byłem zaskoczony, że internet ruszył bez problemów
(pominąwszy zainstalowanie przeze mnie wersji sterownika, na którym modem
nie rozumiał odpowiedzi z DSLAMa..., na dostarczonych przez TPSA szło bez
problemów)

> A w ogóle, jeśli dobrze odcyfrowuję z nazwy Twojej płyty chipset to on
> jest dość nowy, nieprawdaż? Mam jedną VIA, ale "zainstalowałem" sobie
> dopiero jak sterowniki były już dopracowane (innymi słowy - jak chipset
> był już leciwy ;)), bo wcześniej było tyle samo głosów za i przeciw. Ale
> to taka dygresja.

Chipset zdaje się z kwietnia/maja tego mijającego właśnie roku. Ale to
bliski krewny KT-600, tyle że z dwukanałową obsługą RAM i ten sam pakiet VIA
Hyperion się instaluje do niego.

> Sieciówka na płycie też może robic problemy, słyszy się o tym chociaż ja
> mam akurat jak najlepsze doświadczenia, w urządzeniach stacjonarnych.
> Autorestart IMO zawsze lepiej mieć wyłączony, chyba że system stoi
> gdzieś na uboczu i robi za ~serwer. ;)

Zwykle mam wyłączony, ale nie dopatrzyłem po instalacji, żeby zmienić.

> No właśnie, objawy testowania sprzętu na użytkownikach...

Niestety, muszę się zgodzić. Płyta ma spory potencjał, ale bios jeszcze
mocno niedopracowany. Zwłaszcza timingi pamięci...

> Są wszystkie stany. Przykładowo opis stanu D3 dla CD-ROMu mówi że taki
> stan musi być przez urządzenie obsługiwany, że laser i silnik mają być
> wyłączone, zużycie prądu nie może przekraczać 10% stanu D0 itp.

Ok, mój błąd, tak to jest, jak się pisze nad ranem...

> OK, trzeba poczekać na zdarzenie.

Spróbuję je dziś wywołać i przyjrzę się dokładniej komunikatowi błędu.

> Tak, to jeden z objawów problemów dość częsty, ale nie można powiedzieć
> czy to sprzęt (np. uszkodzony kabel) czy software.

Kabel raczej nie, raczej kwestia software'u. Logitech zresztą też nie był na
to odporny, tylko mu się to rzadziej zdażało.

> Ups, ja bym się poważnie zastanowił na sprawdzeniem płyty w serwisie po
> takim spaleniu.

Płyta przeżyła to dobrze, nie ma się o co zresztą martwić, bo już ją ze 3
tygodnie temu sprzedałem i nabyłem właśnie ASRock K7Upgrade-880.

> A jaki zasilacz (standardowe pytanie na p.c.p)?

ModeCom ATX-350GTF WPFC 350. A że pytanie typowe to wiem, często zaglądam na
p.c.p :)

> Co do
> Logitecha to choć teraz stanowi ponad 75% moich gryzoni to nie mogę
> powiedzieć że wyklucza problemy. Słyszy się o problemach z nim dość
> często, i to właśnie też z przechodzeniem w tryb uśpienia. O
> sterownikach generalnie też parę "ciepłych" słów można powiedzieć. Na
> jednym kompie musiałem zrezygnować z MouseWare, na szczęście i ikspek i
> linuks obsługują ją dobrze.

Oprogramowanie A4 nie lepsze, dlatego nie instalowałem.

> Zawsze może się zdarzyć że np. kolejny program wejdzie w konflikt ze
> sterownikami do tunera, no ale jak pisałem nie wiem jak instalacja TV
> ingeruje w działanie systemu.

Być może, ale nic na to nie wskazuje. Jeśli tak jest, to nie potrafię tego
odkryć. Zresztą, jak pisałem, sprawdzałem przy wyjętym tunerze.

> A uda się wyjąć? ;)

No wiesz, obcęgi+młotek+determinacja i się wyjmie ;)

> Warto zdecydowanie. Tylko żeby użytkownicy błotem nie obrzucili, może
> jak będą świętować Nowy Rok? ;)

Użytkownik to moja żona, raczej błotem nie obrzuci, co najwyżej naczyniami;)

> Coś zdecydowanie nie tak, choć czy to obsługa ze strony płyty (wadliwy
> BIOS lub ustawienia) czy konflikt czysto sprzętowy to nie mogę ocenić.

No cóż, problem powstał po instalacji XP SP2. Wcześniej problemu ze sterami
nie było, pojawiły się po i są jak do tej pory niezależne od płyty.

> Patche MS związane z myszą jeśli są warto wrzucić, raczej nie psują, a
> ze względu na większy odzew użytkowników powinny byc dopracowane.

No właśnie zdziwiłem się, że po instalacji update'u sterów myszy z WinUpdate
system zwisł totalnie, w przepięknym BSoDzie...

> Nie
> znam tego BIOSu, to nie wiem jakie są opcje dla myszki, może warto
> pogooglować pod KT880 i mouse?

Pogoglować zawsze warto, z tym że raczej z nazwą płyty + mysz, bo opcje
biosu słabo zależą od chipsetu.

--
Andrea      | ASRock K7Upgrade-880, AMD Sempron 2800+, Pentagram QC-80Cu
2*256MB GoodRAM PC3200, Sapphire Radeon 9600 128MB, LG Flatron ez T710PH