Re: Suspend to RAM

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Thu 30 Dec 2004 - 22:02:23 MET

Proces Andrea <andrzej.libiszewski@.wytnij-wiesz-co.wp.tutaj_tez.pl>
zwrócił błąd:
> Mała zmiana... na czystym systemie prowadziło do S1... Obecnie prowadzi do
> widowiskowego restartu i błędu 100000d1
> Może mieć to związek z tym, że eksperymentuję w momencie kiedy moja maszyna
> działa jako router. Wcześniej natomiast drugi komp nie był włączony.

A coś jest po błędzie, nazwa jakiegoś sterownika może? Ja bym popróbował
bez poszczególnych urządzeń, zwłaszcza USB.

> Hibernacja też generuje błąd 100000d1. To samo zastrzeżenie, co powyżej, z
> tym, że nie testowałem S4 na świeżej instalce, bo niespecjalnie mogę w tej
> chwili na dłużej kompa wyłączyć.

No to nie możesz tez potestować... Ale to sugeruje bardzo silnie związek
jakiegoś urządzenia. Może jakaś karta sieciowa?

> No nie no, aż tak źle nie jest. Faktem jest, że mogę ustawić co wybudza
> kompa z uśpienia, funkcję PME# (właściwie do czego służy, domyślnie jest
> ustawiona w biosie na disabled), choć tych opcji nie ma zbyt wiele.

Power Management Event, takie coś dzieje się po zmianie stanu
urządzenia, np. sieciówki. W tym wypadku oznacza zapewne budzenie z
uśpienia po wykryciu aktywności sieciowej. Jak są problemy to się
wyłącza, ale tu już jest wyłączone.

> Trzeba poczekać. Konstrukcja płyty jest dość młoda, dopiero drugi update
> biosu był.

Ja w notebooku doczekałem się obsługi Suspend-To-RAM pod WinXP (jedyny
oficjalnie dopuszczony OS przez producenta) dopiero w rok po kupnie,
czyli prawie dwa lata po wypuszczeniu na rynek. Wcześniej nie działało
to w pełni, ale chyba w testach nie zauważyli.

> Jest prawidłowo, przy okazji podejrzałem mapowanie stanów zasilania. Wygląda
> to tak:
> S0 -> D0
> S1 -> D3
> S2 -> D3
> S3 -> D3
> S4 -> D3
> S5 -> D3

To jest dobrze. D0-D3 to stany urządzenia ze specyfikacji ACPI. SX to
stany systemu.

> Z tego co googlowałem, to kod błędu oznacza DRIVER_IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL

Zaraz, ten kod IMHO nie powinien mieć jedynki na początku, a Twój ma. ?
No i powinna być raczej nazwa sterownika (zwykle z *.sys w nazwie).

> Ciekawe, bo mógłbym w sumie podejrzewać jedynie 3 urządzenia:
> 1. Modem Thomson SpeedTouch 330 na USB
> 2. Mysz na USB (A4Tech, podobno są z nimi problemy pod SP2, ale mam
> microsoftowski driver, nie firmowy)
> 3. Kartę/y dźwiękową/e. Mam jednocześnie włączony kodek AC97 CMedia na
> płycie i w slocie PCI SB Live'a

Tu nie będę wróżył, choć ja bym po pierwsze podejrzewał mychę lub jej
oprogramowanie, po drugie modem.

> Aha, jest jeszcze Tuner TV AverMedia AverTV 303. Nie wiem, czy może być
> przyczyną błędów?

niestety nigdy nie miałem TV tunera więc ominęły mnie problemy z ich
konfiguracją. :(

> Może być, że bios jeszcze wymaga update'u, no ale tu już nie mam naprawdę
> jak sprawdzić.

Zgadza się. Jakbyś miał czas to spróbuj powyłączać poszczególne z tych
czterech urządzeń (ale tak na Disabled i najlepiej wyjąć, jak się da) i
po każdym z nich probować czy zadziała. Jeśli biega o mysz, to nieraz
się zdarzają problemy tego typu i pomaga zwykle rozwiązanie softwareowe
(najnowsze oprogramowanie producenta albo patch MS).

Pozdro,