Re: Suspend to RAM

Autor: Andrea <andrzej.libiszewski_at_.wytnij-wiesz-co.wp.tutaj_tez.pl>
Data: Thu 30 Dec 2004 - 20:33:12 MET

Saiko Kila wrote:
> Proces Andrea <andrzej.libiszewski@.wytnij-wiesz-co.wp.tutaj_tez.pl>
> zwrócił błąd:

> Rozumiem że sprawdzałeś też z Nigdy.

Tak.

Mała zmiana... na czystym systemie prowadziło do S1... Obecnie prowadzi do
widowiskowego restartu i błędu 100000d1
Może mieć to związek z tym, że eksperymentuję w momencie kiedy moja maszyna
działa jako router. Wcześniej natomiast drugi komp nie był włączony.

> Acha. A czy hibernacja działa? Zdarza się że działa hibernacja
> (powiedzmy S4) a S3 nie. Ja tak miałem ze swoim Soltekiem, ale dość
> szybki upgrade BIOSu to poprawił. Tyle że to było już ponad rok temu.

Hibernacja też generuje błąd 100000d1. To samo zastrzeżenie, co powyżej, z
tym, że nie testowałem S4 na świeżej instalce, bo niespecjalnie mogę w tej
chwili na dłużej kompa wyłączyć.

> Hmm... To mój BIOS ma naprawdę wiele opcji (dziesięć w Power Management
> plus oddzielne do klawiatury i mychy).

No nie no, aż tak źle nie jest. Faktem jest, że mogę ustawić co wybudza
kompa z uśpienia, funkcję PME# (właściwie do czego służy, domyślnie jest
ustawiona w biosie na disabled), choć tych opcji nie ma zbyt wiele.

> Może się zdarzyć, ja też mam O/C BIOS.

Trzeba poczekać. Konstrukcja płyty jest dość młoda, dopiero drugi update
biosu był.

> Warto spróbować. Sprawdź też event loga, choć pewnie to już za Tobą... I
> w menedżerze urządzeń jest "Jednoprocesorowy komputer PC z interfejsem
> ACPI" (ACPI Uniprocessor PC)? Tak się pytam, żeby się upewnić że się
> dobrze zainstalowało. Jakby było źle to instaluje się wg. tych
> wskazówek:

Jest prawidłowo, przy okazji podejrzałem mapowanie stanów zasilania. Wygląda
to tak:
S0 -> D0
S1 -> D3
S2 -> D3
S3 -> D3
S4 -> D3
S5 -> D3

Niespecjalnie się orientuję, co oznaczają stany DX, bo SX to kolejne poziomy
ACPI.

> http://support.microsoft.com/kb/299340/PL/
> http://support.microsoft.com/kb/315341/PL/
> http://support.microsoft.com/kb/309283/PL/
>
> Choć nadal myślę, że to albo wina BIOSu albo któregoś z urządzeń.

Z tego co googlowałem, to kod błędu oznacza DRIVER_IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL
Ciekawe, bo mógłbym w sumie podejrzewać jedynie 3 urządzenia:
1. Modem Thomson SpeedTouch 330 na USB
2. Mysz na USB (A4Tech, podobno są z nimi problemy pod SP2, ale mam
microsoftowski driver, nie firmowy)
3. Kartę/y dźwiękową/e. Mam jednocześnie włączony kodek AC97 CMedia na
płycie i w slocie PCI SB Live'a

Aha, jest jeszcze Tuner TV AverMedia AverTV 303. Nie wiem, czy może być
przyczyną błędów?

Może być, że bios jeszcze wymaga update'u, no ale tu już nie mam naprawdę
jak sprawdzić.

Pozdrawiam

--
Andrea      | ASRock K7Upgrade-880, AMD Sempron 2800+, Pentagram QC-80Cu
2*256MB GoodRAM PC3200, Sapphire Radeon 9600 128MB, LG Flatron ez T710PH