Re: Suspend to RAM

Autor: Andrea <andrzej.libiszewski_at_.wytnij-wiesz-co.wp.tutaj_tez.pl>
Data: Thu 30 Dec 2004 - 17:59:33 MET

Saiko Kila wrote:
[ciach]

> Czasem ustalony fabrycznie schemat pomaga w takim wypadku. Informuje on
> część urządzeń, żeby się nie przejmowały stanem zasilania, wtedy nie
> czuwają i nie przeszkadzają. Mój zwykły (standardowy) schemat zresztą
> jest bardzo podobny do minimalnego, nigdy nie wyłączam dysków po jakimś
> czasie, system także nie wchodzi automatycznie w standby lub hibernate,
> musze to ręcznie wymusić. Z moich obserwacji wynika że zapobiega to
> często problemom.

Ja dodałem wyłączenie dysków i usypianie po 30 minutach nieaktywności.
Zmiana schematów na czystej instalacji nie przyniosła żadnych efektów.

> Ale fukcja Standby na pewno się wyświetla w ustawieniach np. przycisku
> Power?

Oczywiście że się wyświetla. Prowadzi do wejścia w S1

> Spróbuj na nowym profilu (i wylogować się z wszystkich innych). W
> ogóle to przyjrzałbym się BIOSom, tzn. uaktualnieniom. Nie znam Asrocka
> (jeśli to Asrock), ale w niektórych BIOSach są czasem dodatkowe opcje
> typu "wyłącz dyski w standby" itp., może warto zrezygnować z auto i
> poprawić coś ręcznie. Niektóre płyty oporne są.

Wygląda na taką:) A serio, oprócz ustawienia Suspend to RAM: auto jest
jeszcze tylko disabled, więc wyłączenie obsługi S3. Prowadzi to trochę nie w
tą stronę. Bios najnowszy, z początku grudnia. Poczekam na wersję
performance z OCWorkbench, bo standartowy ma tragiczne timingi pamięci
(płyta działa wolniej, niż by mogła). Przy okazji może umożliwią lepszą
ingerencję w ustawienia ACPI.

> Poza tym Windows w czasie instalacji mógł się pomylić i uznać płytę za
> niegodą pełnej obsługi ACPI, choć to bardzo mało prawdopodobne.

Sandra raportuje zdolność od S0 do S5. Faktem jest, że można wymusić podczas
instalacji wchodzenie w S3 (podobno, nie sprawdzałem) poprzes edycję
txtsetup.sif (chyba), problem polega na tym, że partycja NTFS jest dość
słabo dostępna przy instalacji dla jakichś programów którymi mógłbym to
sprawdzić. No, właśnie mi się przypomniało, że mam płytę ze zmodyfikowanym
Windows XP Preinstalation Environment, tam taka możliwość będzie. Spróbuję
sprawdzić jakoś w najbliższym czasie efekt takiej manipulacji.

--
Andrea      | ASRock K7Upgrade-880, AMD Sempron 2800+, Pentagram QC-80Cu
2*256MB GoodRAM PC3200, Sapphire Radeon 9600 128MB, LG Flatron ez T710PH