Stawianie dziewiczego systemu win2k na NTFS bez formatowania dysku

Autor: Andrzej :\) <xco.tniemy_at_interia.pl>
Data: Fri 24 Dec 2004 - 16:25:05 MET

Mam trochę plików na partycji systemowej i nie mam gdzie ich obecnie
przenieść.
Chciałem na tej partycji postawić od nowa system, bo obecny po 2 latach
trochę jest zaśmiecony i trochę już kuleje ;)
W czasach win98 i FAT odpalałem kompa z dyskietki startowej i z linii komend
usuwałem ręcznie całe foldery Windows, Program Files, następnie odpalałem od
nowa instalkę z CD.
Tak więc moje ważne pliki (filmy, itp.) zostawały a system stawiany był na
"czystym placu" - bez zaśmieconego rejestru, zbędnych blibliotek .dll i
różnych (obecnie niepotrzebnych) plików wrzucanych przez kolejne programy do
foldera systemowego.

Czy da się takie coś wykonać na partycji NTFS?
Usunąć foldery Documents and Settings, WINNT, Program Files.
Coś nie jestem obeznany w konsoli naprawczej.
Czy da się z jej poziomu usunąć folder systemowy?

A może jest jakiś ekstra tryb naprawczy, który wywala automatycznie cały
obecny rejestr systemowy i folder systemowy tak aby pozbyć się wszelkich
śmieci.
Typowa instalacja naprawcza z tego co widzę zachowuje wszystkie zbędne wpisy
i pliki - nadal wszystko spuchnięte i wolno chodzi po takiej naprawczej.

Może jakaś inna propozycja? Jak postawić "świeży" system na partycji NTFS
pozostawiając swoje użyteczne pliki nienaruszone na partycji systemowej?