Re: Stawianie dziewiczego systemu win2k na NTFS bez formatowania dysku

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 24 Dec 2004 - 17:11:40 MET

Użytkownik "Andrzej :)" <xco.tniemy@interia.pl> napisał w wiadomości
news:cqhcjt$ep4$1@nemesis.news.tpi.pl
> [...]
> komend usuwałem ręcznie całe foldery Windows, Program Files,
> następnie odpalałem od nowa instalkę z CD.
> Tak więc moje ważne pliki (filmy, itp.) zostawały a system stawiany
> był na "czystym placu" - bez zaśmieconego rejestru, zbędnych
> blibliotek .dll i różnych (obecnie niepotrzebnych) plików wrzucanych
> przez kolejne programy do foldera systemowego.
>
> Czy da się takie coś wykonać na partycji NTFS?
> Usunąć foldery Documents and Settings, WINNT, Program Files.
> Coś nie jestem obeznany w konsoli naprawczej.
> Czy da się z jej poziomu usunąć folder systemowy?

Nie wiem czy da się usunąć - ale raczej na pewno da się zmienić jego
nazwę na inną. Trzeba tylko odblokować Konsoli dostęp do wszystkich
dysków i folderów w gpedit.msc.

> A może jest jakiś ekstra tryb naprawczy, który wywala automatycznie
> cały obecny rejestr systemowy i folder systemowy tak aby pozbyć się
> wszelkich śmieci.
> Typowa instalacja naprawcza z tego co widzę zachowuje wszystkie
> zbędne wpisy i pliki - nadal wszystko spuchnięte i wolno chodzi po
> takiej naprawczej.
>
> Może jakaś inna propozycja? Jak postawić "świeży" system na partycji
> NTFS pozostawiając swoje użyteczne pliki nienaruszone na partycji
> systemowej?

Zainstaluj po prostu nowy system dokładnie do tego samego katalogu co
stary. Instalator ostrzeże Cię, że stare ustawienia i pliki zostaną
nadpisane, i tyle. Na wszelki wypadek skopiuj sobie gdzieś dane ze
starych profili (katalog Documents&Settings), innych folderów instalator
nie tyka.

/odpowiadając zmień px na pl/