Re: problem z instalacja winxp - wiesza sie, czego to wina

Autor: Sebastian <mynus_at_localhost.localdomain>
Data: Wed 15 Dec 2004 - 23:29:49 MET

Michal Kawecki wrote:

> Proponuję jakimś partycjonerem ukryć po prostu partycje Linuksowe.
a jak to moge zrobic?
chodzi o to ze linuks to moj glowny system, z winxp rzadko korzystam, ale
jednak bedzie jeszcze pare razy potrzebny,
z tego co pamietam winxp nie widzi dyskow linuksowych, ale instalagor moze
cos mieszac "z geometria dyskow - byl o ty gdzies artykul, wlasnie o
bledzie w windows, a przy instalcji linuksa podalem prawidlowa geometrie
dysku, i oba systemy dzialaly"

>Linuks zupełnie nie trzyma się standardów obowiązujących w świecie
>okienek, np., dopuszcza istnienie wielu partycji rozszerzonych, nie
>trzyma fizycznej kolejności dysków logicznych etc

windows tez nie trzyma sie standardow :P, ale to nie wiem czy o standardy
chodzi, dawniej jak instalowalem windowsa na dyski z linuksem to tracilem
tylko zapis w mbr, jednak ponowna instalajca bootloadera naprawiala to,
tutaj to nie dziala
(nawet z win90 uzylem poleceniea fdisk /mbr - nie poskutkowalo na instalacje
winxp, potem przywrocilem bootloadera)