NT4.0 - Odkrycie !!!

Autor: Grzegorz Z. <autumnloverWYTNIJTO_at_tlen.pl>
Data: Fri 10 Dec 2004 - 03:45:00 MET

Witam Szanownych Grupowiczów.

Być może temat był już tu poruszany, ale miast szukać w archiwum, postanowiłem
"na gorąco" sytuację opisać, choćby dlatego, że czuję się niczym Archimedes po
wyskoczeniu ze swej legendarnej kąpieli :)

Wyobraźcie sobie taką konfigurację tablicy partycji:

1. Partycja FAT 32 - Win98
2. Partycja NTFS - Win XP
3. Partycja NTFS - (pusta)

Wyobraźcie sobie teraz inną konfigurację dysku:

1. Partycja FAT 16 - Dos
2. Partycja dowolna FAT16/FAT32/NTFS
3. Partycja NTFS z zainstalowanym Windows NT 4.0 Workstation bądź też serwer
oczywiście z SP6

W drugim przypadku mamy do czynienia z dosyć typową konfiguracją NT4

======
Weźmy teraz Norton Ghosta i zrzućmy do obrazu zawartość partycji nr.3 z drugiego
przykładu.

Następnie odpalmy Ghosta na komputerze z pierwszego przykładu i odtwórzmy ów
ghostowy obraz na partycji NTFS nr 3.

I teraz uwaga!

Co uzyskamy?

Otóż uzyskamy URUCHAMIAJĄCE I DZIAŁAJĄCE NT 4.0 na dysku, którego pierwsza
partycja nie jest okropną (jak na dzisiejsze czasy) wprowadzającą zamęt partycją
 FAT 16.

Podejrzewam, że haczyk tkwi w master boot sectorze stworzonym wcześniej przez
WinXP na dysku na który wgraliśmy obraz z NT4.

Ciekawe czy trik działałby z Win 2000 oraz wcześniejszymi service packami do NT ?

Pozdrawiam i mam cichą nadzieję, że komuś moje uwagi okażą się przydatne.