Re: Raid 5 an windows 2000 server

Autor: Piotr 'Sofcik' Smerda <piotrs00_at_niespamowac.pl>
Data: Wed 03 Nov 2004 - 19:54:44 MET

On 3 Nov 2004 16:24:39 +0100, Robert wrote:

> Witam!
>
> Mam taki oto problem. Uruchomilem raid 5 na windows 2000 server(3x WD caviar
> 200GB). Dla klientow win 2000, XP wszystko dziala ok. Problem mam z klientami
> windows 95/98. Proba pracy na udostepnionych zasobach konczy sie komunikatem o
> bledzie, nie mozna zapisac pliku, trwa to bardzo dlugo(x minut), a jezeli juz
> sie uda to proba ponownego otwarcia konczy sie informacja ze plik jest
> uszkodzony. Czy ktos z kolegow/kolezanek spotkal sie z takim problemem.
> Szukalem na stranach Microsoft ale nie znalazlem nic co by rozwiazalo moj
> [...]

Wydaje mi się że problem nie leży w serwerze z RAIDem. Jeśli klienci z
Win2000/XP zapisują poprawnie pliki to szukałbym raczej problemów w
komunikacji sieciowej 95/98 z serwerem. Dla serwera nie powinno mieć
znaczenia od kogo dostaje dane - ma dostać strumień danych, zapisać go na
dysku i tyle. Sprawdź czy podobnej sytuacji nie masz np podłączając się do
innego serwera lub stacji roboczej z Win2000/XP.

--
Pozdrawiam
Piotrek