Re: Aktywacja windowsa xp

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 25 Oct 2004 - 10:53:01 MET DST

Użytkownik "Zed" <zoommaxWYTNIJTO@o2.pl> napisał w wiadomości
news:2d43.0000001b.417cb0d5@newsgate.onet.pl
> Witam
>
> Mam kilka pytan byc moze ktos znajdzie chwilke czasu aby rozwiac moje
> watpliwosci.
>
> Zakupiony windows Xp oem (z myszka) legalny, wlasnie przymierzam sie
> do instalki.
>
> 1/ po instalce do 30 dni trzeba go aktywowac (mozna telefonicznie)
> co w przypadku gdy system mi padnie, czy ponowna instalacja wiaze sie
> z ponowna aktywacja czy numer otrzymany przy pierwszej aktywacji
> bedzie nadal aktualny?

Oczywiście można go aktywować telefonicznie, dostaniesz nowy numerek.
Problem może być jak padnie płyta główna - wówczas mogą odmówić
aktywacji, chyba że podeprzesz się papierkiem potwierdzającym wymianę
gwarancyjną płyty albo... się nie przyznasz ;-).

> 2/ co jest z tymi zmianami sprzetu w kompie czy po kazdej (istotnej)
> zmianie trzeba aktywowac od nowa system? Ile razy mozna robic taka
> aktywacje? (strasznie duzo tu niejasnosci nawet na stronie ms)

Mechanizm obliczania liczby punktów po której nastąpi żądanie aktywacji
jest dość skomplikowany, przeczytaj to: http://aumha.org/win5/a/wpa.php.

> [...]
> wymyslilem sobie cos takego zeby po ew kazdej reinstalacji nie trzeba
> bylo aktywowac, to zainstaluje na czysto system ustawie to co trzeba
> (bez
> instalowania dodatkowych programow) i zrobie image calego dysku (sam
> system wejdzie a 1cd zapewne), potem po padzie wystarczy "nadpisac"
> caly dysk kopia z imagea i mam znowu czysty aktywowany system ,
> wystarczy doinstalowac programy. czy ktos moze doradzic jakim
> programem najlepeij by bylo przeprowadzac taki zabieg wiem ze norton
> ghost jest podobno najlepszy ale zalezy mi na jakims TANIM

Bardzo dobry pomysł - do wykonywania obrazów polecam np. całkowicie
darmowy SavePart http://perso.club-internet.fr/guiboure albo IMO o wiele
lepszy (i tańszy) od Ghosta program BootIt Next Generation
http://www.terabyteunlimited.com. Katalog Documents and Settings możesz
przenieść na osobną partycję, na C pozostawiając jedynie symlinka do
niego, wówczas przywrócenie systemu nie naruszy danych i ustawień kont.

/odpowiadając zmień px na pl/