Re: Dzwiek kontra HDD i CD-ROM

Autor: Paweł Tomaszewski <pavel84_at_.invalid.pl>
Data: Mon 11 Oct 2004 - 12:52:35 MET DST

Mam taką samą kartę dźwiękową i taki sam system operacyjny. Problem z
dźwiękiem udało mi się rozwiązać niestety tylko za pomocą miksera :)
Wyłączyłem dźwięk z cd-romu oraz, jako że mam drugi napęd, dźwięk line-in.

Miałem również taki sam problem z DMA w cd-romie. Nagrywarka TEACa chodziła
jak złoto ale drugi napęd jakiejś nie znanej firmy (nie ma jej nazwy na
obudowie a sam przedstawia się jako ATAPI CDROM) tak jak u ciebie nie
chciał czytać płytek :( Kombinowałem ze zmianą kolejności na taśmach ale to
nic nie dawało poza zmienionymi literkami napędów :) Skuteczne okazało się
dopiero wyczyszczenie soczewki oraz regulacja lasera. Do regulacji lasera
służy taki malutki potencjometr umieszczony zazwyczaj na samej głowicy lub
na pasku sygnałowym od lasera do płytki. U mnie zadanie było nieco
ułatwione ponieważ budowa napędu umożliwiła jego regulację na gorąco. To
znaczy bez konieczności wyłączania komputera.

Cała ta regulacja wydała mi się dziwna ponieważ kilkanaście minut wcześniej
system instalował się właśnie z tego napędu :)

--
"Jeżeli ktoś uderzy cię w policzek, kopnij go w drugi."
* recepta na email: zamień .invalid na interia *