Re: Rozdział systemów na partcjach.

Autor: Piotr 'Sofcik' Smerda <piotrs00_at_niespamowac.pl>
Data: Mon 11 Oct 2004 - 08:38:02 MET DST

On Sun, 10 Oct 2004 16:08:22 +0200, BARMAN wrote:

> Użytkownik "Piotr 'Sofcik' Smerda" <piotrs00@niespamowac.pl> napisał w
> wiadomości news:srzmhle12qf$.v121asp6t00d$.dlg@40tude.net...

>>> 2... SWAP 128MB do 1024MB zaleznie od potrzeb
>>> 3.... LINUX 6GB do 8GB ze wskazaniem na 8

> [...]
>
> oki to pomyslmy; piszesz maly dysk i tam pakujemy SWAP i mamy przyrost
> wydajnosci
> oki
> test sparawnosci HDD
> mam teraz pod reka 3 szt HDD
>
> maxtor 60 GB - transfer 84 MB/sek
> maxtor 20 GB - transfer 27 MB/sek
> seagate 6,3 GB - transfer 12,3 MB/sek
>
> jak dla mnie logicznym miejscem na SWAP jest dysk 60 GB jak i rowniez
> na system choc zastanawiałbym sie nad umieszczenie systemu na dysku 20GB
> a pozostawienie SWAP na dysku 60GB
> natomiast najmniejszy i najwolniejszy dysk uzyłbym na smieci lub tez backup

Zauważ że porównywałeś dyski różnych generacji - porównaj np Barracudy
Seagate z tej samej serii np V albo .7 i dopiero będziesz miał porównanie.
Poza tym warto by było również rozważyć podłączenie dysków jako Master na
różnych taśmach.
Dodatkowo pod linuksem warto poczytać o hdparm i pozmieniać niektóre
ustawienia.
Ja też mogę porównać Quantuma 4.3 GB z Seagate 7200.7 160GB i Samsungiem z
8MB cache - różnica wydajnośći jest znaczna.
W moim sprzęcie jest 512 MB RAM więc SWAP i tak sporadycznie jest używany
(w Windows). W innych systemach (Linux, Solaris) jest używany ale spadku
wydajności nie zauważyłem - wszystkie dyski mam ATA/100 8MB cache -
najmniejszy ma 40GB.

--
Pozdrawiam
Piotrek