Re: zamiennik scandiska - nie Symantec-owy

Autor: Jacek* <jacms_no_spam_at_priv5.onet.pl>
Data: Mon 11 Oct 2004 - 00:36:57 MET DST

"BARMAN" <marcysking.towytnij@wp.pl>,
'Fri, 8 Oct 2004 01:59:04 +0200', napisał(a):

>hmmmm... a to dziwne bo ja twierdze ze plik chkdsk wystepuje i WinNT/2000/XP
>jak i rowniez w
>win 95/98/Me, jak tez i w starym poczciwym DOS'ie

Plik wystepuje, tylko co z tego.

>i w kazym z tych systemów spełna dokladnie to samo zadanie

Nieprawda.

Win98:
[z helpa] CHKDSK
Checks the status of a disk and displays a status report. Can also fix
errors.
[/?] C:\WIN98\COMMAND>CHKDSK.EXE /?
Zamiast polecenia CHKDSK, należy zastosować polecenie SCANDISK.
Program SCANDISK sprawnie wykrywa błędy oraz rozwiązuje o wiele więcej
problemów związanych z dyskami.

Windows XP:
Polecenie chkdsk Tworzy i wyświetla raport o stanie dla dysku na
podstawie systemu plików. Ponadto polecenie chkdsk wyświetla listę
błędów i naprawia błędy na dysku. Polecenie chkdsk bez parametrów
wyświetla stan bieżącego dysku.

>ps2... jak dla mnie chkdsk w kazdym z tych systemow był zawsze pewniejszy
>niz scandisk

Patrz wyzej co pisze MS o chdsk dla W98. Nie ma co porownywac ze
scandisk, bo w XP go nie ma. Nie powinno sie tez wprowadzac
galimatiasu tam gdzie jest porzadek.

--
J* ...,,,,,... icq#:49141826, gg:4411705
Wszytko jest możliwe pod warunkiem, że nie wiesz o czym mówisz.