Re: dostęp do plików w win2k

Autor: Piotr 'Sofcik' Smerda <piotrs00_at_niespamowac.pl>
Data: Thu 07 Oct 2004 - 11:51:48 MET DST

On Thu, 7 Oct 2004 11:20:17 +0200, żółwisko wrote:

> witam
> prezentuję poziom lamera więc wybaczcie.szukałem w guglach ale nie wiem jak
> sformułować problem.zacznę ab ovo.w niedzielę w pracy chciałem być mądry i w
> win2k postanowiłem zrobić każdemu użytkownikowi konto.zrobiłem
> jedno,wyłączyłem opcję automatycznego logowania na konto admina ... i klops
> :(

Ciekawy sposób zabezpieczenia komputera ... zwłaszcza w Straży Granicznej.
Autologowanie na konto administratora powinno być zabronione z definicji -
to przecież taka wyrwa w systemie bezpieczeństwa że słów szkoda...
W ogóle autologowanie jakiegokolwiek usera w takiej instytucji powinno być
karane dyscyplinarnym zwolnieniem informatyka :) (wiem że przesadzam trochę
ale chyba dane SG są dość ważne).

> miałem czyte konto i żadnego dojścia do zasobów/teksty,foto/,bo nie znałem
> hasła.szukałem w guglach i znalazłem chntpw ,usunąłem hasło i zrobiłem się
> głównym adminem :),zmieniłem nazwę z admin na marek - to już sukces
> !pozakładałem ograniczone konta pozostałym,ale mam dwa problemy:
> -pomimo udostępnienia z poziomu admina folderu koledze nie może on z niego
> korzystać
> -nawet ja nie mam dostępu do niektórych dokumentów .doc i .jpg/bardzo
> ważnych/,które wcześniej zostały utworzone

Przejmij na własność i ustaw prawa tak jak chcesz.

> pracuję w straży granicznej i szef powiedział,że mnie za...doli,jeżeli do
> soboty tego nie zrobię.czeka mnie kolejna noc dłubania.
> bardzo liczę na wyrozumiałość i waszą pomoc.
> odpowiem na wszelkie dodatkowe pytania
> z góry dziękuję
> marek

Odzyskaj z backupu system i uprawnienia :)
A tak na serio to przed następnym "świetnym pomysłem" zrób sobie backup i
opracuj plan działania. Potem przeanalizuj to pod kątem tego co się może
zepsuć i zastanów się czy warto robić "rewolucję" :)
Jak na mój gust czeka Cię upojny czwartek i piątek z ustawianiem uprawnień
:)

--
Pozdrawiam
Piotrek