Re: jaka przegladarka?

Autor: |\\/|arci|\\| <em.en_at_g.a.z.e.t.a.pl>
Data: Sun 29 Aug 2004 - 01:00:39 MET DST

Dnia 28.08.2004 23:27 soonic napisał(a) wiekopomne zdania:

> no moze i tak, ale to nie wygodne jest dodatkowe klikanie offline/online, to
> juz wole poprostu wejsc do menu i nacisnac wyslij potem.

Pozostaje jeszcze Ctrl+Shift+Return
Poza tym niewykluczone, że Thunderbird ma taką możliwość (używam Mozilla
suite - czyli "kombajn") lub istnieje odpowiedni dodatek.

> Jesli uzywasz przegladarki Netscape, mozesz powiedziec cos wiecej jak sie
> sprawuje? (masz jakies porownanie z innymi?)

Dokładnie to Mozilla 1.6 (już nie najnowsza, teraz jest 1.7.2) oraz na
innym komputerze Firefox 0.9.2
Netscape 7.2 to AFAIK mniej więcej Mozilla 1.7.cośtam z kilkoma mało
przydatnymi dodatkami od AOL, dlatego raczej wybrałbym Mozillę z
www.mozillapl.org lub duet Firefox+Thunderbird (www.firefox.pl,
www.thunderbird.pl).

Mozillę mam od wersji 0.9 i jak dotąd nie zamierzam jej zmieniać.
Firefox powstał na podstawie tego samego silnika odpowiedzialnego za
wyświetlanie stron (Gecko), ale z założenia ma to być przeglądarka
minimalistyczna, za to z dużymi możliwościami indywidualnej rozbudowy
według potrzeb za pomocą np. http://update.mozilla.org lub
http://extensionroom.mozdev.org/
O ile Mozilla (a dokładniej jej polska wersja) ma już wiele udogodnień w
chwili zainstalowania (gesty myszy, trochę ciekawych narzędzi dla
programistów typu podglądu nagłówków w czasie komunikacji z serwerem
WWW, pakiet MozTweak służący do podrasowania niektórych parametrów,
proste tłumaczenie zaznaczonych słów przez menu kontekstowe, proste
otwieranie tekstowych adresów stron itd), to do Firefoxa należy to sobie
samemu doinstalować. W sumie na jedno wychodzi - każdy wybiera co mu
bardziej odpowiada.
Co do wyświetlania stron, to nie ma różnic między Mozillą a Firefoksem -
powstają na bazie tego samego silnika. Znakomita większość stron otwiera
się bez najmniejszego problemu. Bezpieczeństwo jest podobne - o ile nie
uruchomisz samemu jakichś śmieci (tego nie może Ci w końcu nikt
zabronić), to nie powinno być problemów. Blokada popupów już stała się
standardem (nawet IE6 SP2 ma to mieć). Kontrola możliwości JavaScript
umożliwia np. zapobieganie uaktywniania na siłę okien lub blokowania
prawego przycisku myszy). Podobnie jest ze stabilnością - pojedyncze
"wypadki" nawet przy dość intensywnym używaniu. Jeżeli chodzi o szybkość
to każdy ją rozumie trochę inaczej. Faktem jest, że być może IE
uruchamia się trochę szybciej (choć też pewnie nie wszystkim), lecz
później już raczej nie widzę jakichkolwiek zauważalnych różnic.

--
|\/|arci|\|                      e|\/|.e|\| gazeta.pl
Uwaga na dodatkowe kropki w adresie e-mail w naglowku