Re: SATA +160GB

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 27 Aug 2004 - 21:09:54 MET DST

Użytkownik "CodeBoy" <codeboy@wp.pl> napisał w wiadomości
news:opsdelpovztasvdv@codeboy2003
> On Fri, 27 Aug 2004 15:04:58 +0200, Michal Kawecki <kkwinto@o2.px>
> wrote:
[...]
> Nic mnie nie odstrasza moze poza cena zobaczylem ze 120 kosztuje
> 400zl a 160 juz 500zl

W Komputroniku Seagate B7 160 GB - 398 zł. I chyba 5 lat gwarancji.

> W sumie chyba kupie IDE bo tanszy :)
> a serwis sklepu www.balta.pl uwazam za dosc dobry ale widocznie nie
> najlepszy
> dla mnie wazne jest zeby te 160 / 200 bylo jaka jedna partycja (
> praca na duzych plikach Video)
>
> a nie mam juz za bardzo miejsca na kombinowanie maly dysk + duzy
> dlatego chcialbym 1 duzy i spokoj.

Moim zdaniem system powinieneś jednak postawić na jakimś małym dysku,
będziesz miał z głowy a/ problemy z instalacją, b/ defragmentację (a
raczej jej czasochłonność), c/ łatwość backupu partycji systemowej (np.
do skompresowanego obrazu zapisanego na dużym dysku), d/ jak coś padnie,
to stracisz system ale nie dane, albo - oczywiście - odwrotnie. Ale nie
stracisz wszystkiego naraz. Pomyśl zwłaszcza o tym ostatnim - ja z tego
powodu osobiście preferuję dwa mniejsze dyski niż jeden duży. No i jest
coś takiego jak dysk dynamiczny, co pozwala na przezroczyste połączenie
w jeden wolumin dwóch osobnych napędów.

/odpowiadając zmień px na pl/