Re: Jak dobrze zabezpieczyc WinXP?

Autor: Mundi <black-phenixWYTNIJTO_at_o2.pl>
Data: Fri 27 Aug 2004 - 16:39:23 MET DST

> Witam,
>
> Chcialbym dobrze zabezpieczyc swoj komputer, aby mozna bylo bezpiecznie
> poruszac sie w internecie. Nie tylko ja bede z niego korzystal, ale rowniez
> osoby, ktore dopiero zaczynaja przygode z komputerem i oczywiscie z
> internetem. Na komputerze tym oprocz ogladania stron bedzie takze
> uruchomiony eMule, GG i chyba to wszystko (jesli chodzi o programy
> internetowe).
> Pierwsze co mi przyszlo do glowy to stworzenie nowego uzytkownika "Internet"
> z prawami "uzytkownik" oraz ograniczenie go jeszcze np: do zapisu tylko na
> [...]
1. Po pierwsze jak masz wolny komputer to sobie zainataluj win98se
2. Po drugie korzystaj z przeglądarek alternatywnych Mozilla 1.8 lub Opera 7.54
3. Po trzecie Antivirus powinien "chodzić" w tle, bo dużo wirusów i trojanó
można załapać podczas przeglądania stron www
4. Po czwarte warto zainstalować firewalla np Zone Alarm czy Sygate
5. Po piąte warto mieć kopie bezpieczeństwa systemu, aby w razie padu systemu
mozna go było szybko odtworzyć!!!
6. Po szóste się wirusy i trojany zdarzają w plikach sciąganych w sieci P2P, a
wśród darmowego oprogramowania są ukryte programy spyware i dlatego warto
zainstalować sobie oprogramowanie anty-spyware np. firmy Lavasoft
7. Po siódme zmodernizuj swój komputer, wbrew mitom, komputery do przeglądania
internetu też powinny w miarę szybkie... Moi zdaniem procesor przynajmniej
powyżej 1 GHz i Ramu więcej niż 256 MB, przydałby sie dysk z 8MB cache...

Po pierwsze higiena komputera...

Mundi