Jak dobrze zabezpieczyc WinXP?

Autor: Piechu <piechu1_at_XXXwp.pl>
Data: Fri 27 Aug 2004 - 15:56:02 MET DST

Witam,

Chcialbym dobrze zabezpieczyc swoj komputer, aby mozna bylo bezpiecznie
poruszac sie w internecie. Nie tylko ja bede z niego korzystal, ale rowniez
osoby, ktore dopiero zaczynaja przygode z komputerem i oczywiscie z
internetem. Na komputerze tym oprocz ogladania stron bedzie takze
uruchomiony eMule, GG i chyba to wszystko (jesli chodzi o programy
internetowe).
Pierwsze co mi przyszlo do glowy to stworzenie nowego uzytkownika "Internet"
z prawami "uzytkownik" oraz ograniczenie go jeszcze np: do zapisu tylko na
jednej z partycji. Nie jestem w tym doswiadczony, wiec boje sie ze jesli zle
przypisze jakies prawa to cos skopie. Komputer ma 2 partycje, na jednej jest
system a na drugiej dane.

Moze stworzyc trzecia partycje? I tylko jej przypisac prawa zapisu
uzytkownikowi "internet"? Tam beda pliki sciagniete z eMula itp... Chcialbym
to zrobic w miare profesjonalnie, dlatego chetnie dowiem sie jakie jest
wasze zdanie, moze jakies rady, jak Wy byscie zrobili aby maksymalnie
zabezpieczyc system i wykorzystac narzedzia, ktore WinXP oferuje?

Firewall oczywiscie bedzie, jednak jesli chodzi o antywirusa, to nie bedzie
chodzil w tle tylko bedzie skanowal komputer raz na pare dni - z powodu dosc
slabego kompa. Dlatego uprawniwnia chcialbym przypisac jak najlepiej.

Wiem ze temat rzeka, ale chcialbym wiedziec jak inni podeszliby do tego
problemu.

Pozdrawiam

Piotr