Re: HELP!!! Specjaliści od łamania haseł!

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Wed 25 Aug 2004 - 11:00:38 MET DST

Alina wrote:
> Miał on założone hasło na BIOSie. Żądanie wpisania hasła pojawiało się po
> każdorazowym włączeniu się np. wygaszacza ekranu no i oczywiście po włączeniu
> komputera.

Wiele notebooków ma dość dobrze skonstruowane systemy
zabezpieczeń -- hasła wpisywane do Flash EEPROM (by nie
dało się ich skasować przez pełne odcięcie zasilania)
i zapisywane na dysku twardym (by był on też zabezpie-
czony). Zmienia się to jednak w zależności od modelu,
pewnie znajdzie się takie, które można "złamać" nie
trudniej niż desktopy. Musiałabyś spytać się w ser-
wisie.

> Czy jest możliwe podpięcie dysku z laptopa jako slave do innego komputera (tak
> jak w przypadku PC) i odtworzenie danych?

Jeżeli był zabezpieczony hasłem to jest to trudne, ale
pewnie nie niemożliwe. Nie ma zabezpieczeń nie do poko-
nania. Znacząco utrudnia takie coś np. stosowanie EFS
(nawet po złamaniu hasła dysku ATA nie odczyta się danych
z innego systemu; oczywiście nie chroni to przed uru-
chomieniem istniejącego systemu i włamaniem na konto
użytkownika, jeżeli miał słabe hasło).

> I może ktoś mi powie czy złodzieje bawią się w szperanie po skradzionych
> komputerach czy od razu formatują dysk i przeznaczają do sprzedaży??...

Większość raczej chce go szybko się pozbyć. W razie zabez-
pieczenia dysku twardego może się im nawet opłacać wymie-
nić go po prostu na czysty i niezabezpieczony. Dane
interesowałyby przede wszystkim kogoś, kto by dokonywał
kradzieży dla danych (konkurencja?) a nie sprzętu.

| Radosław Sokół  |  mailto:Radoslaw.Sokol@polsl.pl        |
|                 |  Administrator systemów komputerowych  |
\................... Politechnika Śląska w Gliwicach, RE ../