Re: Czy Ktoś wie?

Autor: USENET <fortyfikacje_at_gazeta.pl>
Data: Tue 24 Aug 2004 - 13:08:50 MET DST

Pisałem, że w linuksie bo są tam dwa systemy jest po wpisaniu:
hdparm -tT /dev/hda
*UDMA-66 - gwaiazdka jako aktywny - czyli wykluczamy kabel i dysk.
Dysk chodzi znacznie szybciej kopiowanie na podmontowanej partycji FAT32
gdzie jest windows trwa może nie dwa razy, ale gdzieś 60-70 % krócej niż z
pod XP. Kompresja do TAR.GZ nie powoduje błędów w tym trybie. Dysk może max.
pracować w UDMA-100, kontroler pozwala na UDMA-66, ale systemy MS uparcie
odmawiają. Praca dysku pod XP jest głośniejsza i wolniejsza, co ciekawe pod
NT4 SP6 i włączonym Bus Masteringu nie ma tego problemu, jest podobnie jak w
linuxie, nieco tylko (5 %) niżej. Sprawdzałem kiedyś na tej płycie. Musi być
jakaś metoda wyłączenia przestawiania o oczko niżej. Prawdopodobnie jak
znajdę czyste 2000 to zbiorę z niego *inf odwołujące się do atapi.sys,
partmgr.sys, pciidex, storprop.dll, i wymuszę zamianę na te sterowniki.
Zdaje mi się że to powinno pomóc bo w kolejnych SP została ta funkcja
sprawdzania CRC i przesuwania tryby zaimplementowana. Nie wiem jaki jest je
algorytm, ale jest coś nie tak bo inaczej w linuksie posyłaby się błędy, a
nic takiego nie występuje.
Pozdr.