Re: Instalacja drugiej kopii W2k a partycje

Autor: Paweł Goleń <p_golen_at_ks.onet.pl>
Data: Wed 18 Aug 2004 - 22:18:10 MET DST

Michal Kawecki wrote:

> Hm. Zaskoczyłeś mnie. Tak się tylko zastanawiam, czemu 2.40, skoro
> ostatnia wersja to 2.43, no ale tak czy inaczej te około 8 MB (lub
> mniej) na końcu dysku pozostaje dlatego, iż każda partycja powinna
> kończyć się (i zaczynać) wraz z końcem cylindra, a większość dysków ma
> ostatni cylinder niepełny. Cylinder ma wielkość 8 MB, stąd to puste
> miejsce. Odmiennie zachowują się za to partycjonery linuksowe, które
> zasadę końca partycji z końcem cylindra olewają, no i potem Windows ma
> problemy... spodziewałem się więc raczej odpowiedzi typu cfdisk.

Hm, to wytłumacz mi proszę jedno. Skoro 8MB to jest cylinder, to jeśli
partycja byłaby o to 8MB większa, to również kończyłaby się z końcem
cylindra, tak? Co prawda pisałeś o niepełnym cylindrze, jednak w
artykule 225822 wyraźnie sugerowane jest, że system zostawia sobie
miejsce na konwersję dysku na dysk dynamiczny (1MB lub jeden cylinder).

--
Paweł Goleń
mailto:p_golen@ks.onet.pl