Re: winxp "missing jakikolwiek komunikat"

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 14 Aug 2004 - 00:04:15 MET DST

Użytkownik "jerzy szczudłowski" <jerzy@jedwab.net.p1> napisał w
wiadomości news:slrn.pl.chnipc.19q.jerzy@solveig.jedwab
> Michal Kawecki wrote:
[...]
> Jakbym chciał skopiować partycję toczka w toczkę, to po prostu użył
> bym narzędzia o "zaawansowanej" funkcjonalności, jakim jest cp czy dd.
> Natomiast BootIt jest dla moich zastosowań zbyt ograniczony - brak mu
> obsługi sieci.

Nie rozumiemy się. Przeczytaj ten wątek:
http://tinylink.com/?6JZ09P3tHX. To jest właściwy powód, dla którego
unikałbym używania narzędzi Linuksa do operowania na partycjach, z
których korzysta później Windows.

> A co miałby więcej robić w bootsektorze?

A czy tylko ten kod startowy jest w bootsektorze?

> To, że nie potrafi pchnęło mnie właśnie do rozpoczęcia tego wątku :P
> Natomiast według MS potrafi:

http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/bootcons_fixboot.mspx

[...]

To pozostaje ci albo zaufać mi, albo tym opisom.
Mam propozycję - spróbuj uszkodzić celowo bootsektor partycji i wykonaj
fixboot. Ciekaw jestem rezultatu... ;->

> Można wiedzieć jak? Dokumentacja wspomina tylko o czyszczeniu boot
> sektora.

Ano, BootIt potrafi skorygować pewne problemy w bootsektorze wynikające
głównie z niezsynchronizowania informacji tam zawartych z tabelą
partycji - poprzez wykonanie niewielkiego przesunięcia partycji i
wymuszenie utworzenia w ten sposób nowego, tym razem prawidłowego,
bootsektora; niemniej *nie jest* to narzędzie do naprawy partycji.
Pewien przykład znajdziesz tu:
http://www.terabyteunlimited.com/kb/article.php?id=089

> A to coś wygląda obiecująco :)

Owszem. I potrafi odbudować bootsektor od zera. Albo go przywrócić z
kopii, choć ta kopia w tym wypadku będzie także nieprzydatna.

> To on jest opensource? :)

Dokładniej - gdzieś czytałem materiał wymieniający wszystkie możliwe
komunikaty o błędach po fixmbr. Kodu nie widziałem, tu trochę
przesadziłem, sorry ;-).

> Żeby w MS do lokalizacji nie dopuszczali ludzi nietrzeźwych oraz
> niespełna władz umysłowych :P

;-)

> Jakby na to nie patrzeć, Lilo to darmowy program, a za oprogramowanie
> MS płaci się (nie małe) pieniądze, co automatycznie powoduje
> oczekiwanie wyższej jakości produktów.

No tu już dyskutujemy nad wyższością ogórka nad kapustą. Sorry, ale ja
wysiadam.

> W moim przypadku chciałem utworzyć cztery partycje. Diskpart utworzył
> pierwszą jako podstawową (nb. od razu oznaczył ją jako NTFS) i
> pozostałe jako rozszerzone. Tak więc partycje faktycznie potrafi
> tworzyć obu typów, jednak w danym momencie sobie tylko znanych :)

Aha. W takim razie pewnie masz rację. Niestety...

> Niestety dysk już kilkukrotnie przepartycjonowywałem, więc jak mawiają
> Czesi: to se ne vrati.

Niemniej polecam ten programik jako wyjątkowo niezawodny.
A obrazy można sobie zapisywać na partycji i puszczać w sieć już po
podniesieniu systemu...

/odpowiadając zmień px na pl/