Re: winxp "missing jakikolwiek komunikat"

Autor: jerzy szczudłowski <jerzy_at_jedwab.net.p1>
Data: Thu 12 Aug 2004 - 21:53:32 MET DST

  Michal Kawecki wrote:

> Wiesz, Partimage ma tych problemów jakby ciut więcej:
[...]

Zasady działania Partimage znam. To, że nie mam prawidłowego boot
sectora również jestem świadom od zarania problemu.

> Nie chciałbym
> wnikać tutaj w rozważania na temat powszechnie znanej i docenianej
> kompatybilności linuksowych narzędzi partycjonujących względem Windows
> ;-), dlatego uczciwie doradzam jakieś przyzwoite narzędzia kopiujące po
> sektorach zamiast po danych. Na przykład BootIt.

Jakbym chciał skopiować partycję toczka w toczkę, to po prostu użył bym
narzędzia o "zaawansowanej" funkcjonalności, jakim jest cp czy dd.
Natomiast BootIt jest dla moich zastosowań zbyt ograniczony - brak mu
obsługi sieci.

> Mylisz się. Fixboot - według mojej wiedzy - nie robi nic ponad wgraniem
> kodu ntloadera do bootsektora partycji.

A co miałby więcej robić w bootsektorze?

> W szczególności ani nie potrafi
> odtworzyć, ani poprawić błędnego bootsektora.

To, że nie potrafi pchnęło mnie właśnie do rozpoczęcia tego wątku :P
Natomiast według MS potrafi:

http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/bootcons_fixboot.mspx

#v+
Fixboot

Writes a new partition boot sector to the system partition.
#v-

http://www.microsoft.com/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/Default.asp?url=/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/prkd_tro_evwd.asp

#v+
Replacing the Boot Sector

[...] if the boot sector is corrupted, you
can resolve [...] problem by using the Recovery Console.
[...]

To replace the boot sector, at the Recovery Console command prompt,
type:

fixboot [drive:]
#v-

> Poprawienie bootsektora
> osiągniesz innymi narzędziami, na przykład wspomnianym BootIt,

Można wiedzieć jak? Dokumentacja wspomina tylko o czyszczeniu boot
sektora.

> albo np. TestDisk.

A to coś wygląda obiecująco :)

> Ja też nie jestem. Za to obejrzałem kiedyś kod fixmbr...

To on jest opensource? :)

> Jak już przy tym jesteśmy, to czego byś oczekiwał?

Żeby w MS do lokalizacji nie dopuszczali ludzi nietrzeźwych oraz
niespełna władz umysłowych :P

> Lilo też nie jest
> zbyt rozmowne. Trudno mi jednak oceniać po nim poziom całego Linuksa.

Jakby na to nie patrzeć, Lilo to darmowy program, a za oprogramowanie MS
płaci się (nie małe) pieniądze, co automatycznie powoduje oczekiwanie
wyższej jakości produktów.

> No skąd. Dawno już się diskpartem nie bawiłem, ale kiedy go przed chwilą
> odpaliłem (rozmawiamy o Konsoli odzyskiwania oczywiście), to - mając już
> trzy partycje podstawowe - mogłem już tylko utworzyć czwartą podstawową.
> Moim zdaniem tam jest problem z utworzeniem partycji rozszerzonej, a nie
> kilku podstawowych. Co też jest jednak ograniczeniem funkcjonalności.

W moim przypadku chciałem utworzyć cztery partycje. Diskpart utworzył
pierwszą jako podstawową (nb. od razu oznaczył ją jako NTFS) i pozostałe
jako rozszerzone. Tak więc partycje faktycznie potrafi tworzyć obu
typów, jednak w danym momencie sobie tylko znanych :)

> Zrób obraz przy pomocy BootIt, odtwórz go i wrócimy do rozmowy.

Niestety dysk już kilkukrotnie przepartycjonowywałem, więc jak mawiają
Czesi: to se ne vrati.