Re: Dwa pytania

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Fri 13 Aug 2004 - 10:09:39 MET DST

Ninik wrote:
> Sprawdzałem i wsżedzie mi piszą że ACPI to jest do obsługi apm'a. Już nic

ACPI _zastępuje_ i _rozszerza_ APMa. Jedną z dodatkowych
funkcji jest właśnie możliwość zarządzania zasobami
sprzętowymi komputera przez system operacyjny.

> jakikolwiek sposób. Owych zakładek też oczywiście nie mam.
> A w Biosie gdzie się ACPI wyłącza? W PCI/PNP wszystko na no?

Niektóre BIOSy nie mają możliwości wyłączenia ACPI i
wtedy zostaje Ci tylko wymiana karty muzycznej na lepszą
(i nie Creative Labs -- oni nie potrafią pisać sterowników).

> To było do przewidzenia, tylko żeby w jakimś miejscu była jeszcze wajcha
> na ten temat "wyłącz tryb jestem mądrzejszy od Ciebie za wszelką cenę"...

Nie ma. W tym celu trzeba wyłączyć ACPI -- o ile się da.
Swoją drogą ja sam nigdy nie miałem z tym problemów.

> radzi znakomicie z tą kartą pod innym systemem. Natomiast tu widać, że ta
> karta go gryzie (włożenie rivki rozwiązuje problem tylko ta ma lewą jakość
> obrazu dla mnie).

A czysty system z _inną_ wersją sterowników?

> Win2000 nie wchodzi w grę z jednego głupiego powodu - podłączając do
> systemu jakiekolwiek urządzenie usb - np przenośny dysk wyskakuje okienko,
> odłączając następne, jest to tak denerwujące, że mam dość tego. Podobno

W XP przy odłączaniu większości urządzeń USB też trzeba
przejść przez okienko przy podłączeniu cokolwiek się
pojawia tylko przy pierwszym wkładaniu urządzenia.

> Powiem to tak, o w2k3 usłyszałem od brata - który się nim zachwycał pod
> niebiosa, jaki to nowy, świetny i stabilny. Sam i tak korzystam z tego od
> wielkiego grzmotu, ale porządek trzeba zrobić bo aktualnie przecież umarł.

Też używam Win2k3, ale na serwerze wyłącznie. Nie widzę
specjalnie wielkich różnic w porównaniu z Windows 2000.
Jest fajny, ale bez przesady. Na desktopie bym nie
chciał, za dużo trzeba przestawiać żeby powyłączać
wszystkie zabezpieczenia (a bez nich w sumie się traci
tę przewagę w bezpieczeństwie i stabilności).

| Radosław Sokół  |  mailto:Radoslaw.Sokol@polsl.pl        |
|                 |  Administrator systemów komputerowych  |
\................... Politechnika Śląska w Gliwicach, RE ../