Re: Dwa pytania

Autor: Ninik <ninik_at_dominik.kei.pl>
Data: Sat 14 Aug 2004 - 00:01:17 MET DST

Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> nakombinował(a) coś takiego:
> Niektóre BIOSy nie mają możliwości wyłączenia ACPI i
> wtedy zostaje Ci tylko wymiana karty muzycznej na lepszą
> (i nie Creative Labs -- oni nie potrafią pisać sterowników).

Czy ja wiem, z powodzeniem używam live'a i sobie chwalę. Problem tu nie
tkwi w karcie, ona działa znakomicie - specialnie przełożyłem dysk do tego
komputera i odpaliłem swój system, tylko właśnie w win. Dziwi mnie to że
taka karta tak wykrzacza ten piękny system. Ja tylko podejrzewam że to
wina tego że wszytsko siedzi na przerwaniu 9 i skromnie pytam jak tego się
pozbyć. Nie da się? Czyżby kolejny przykłąd na to jak ten system jest
mądrzejszy od użytkownika za wszelką cenę?

> Nie ma. W tym celu trzeba wyłączyć ACPI -- o ile się da.

A jak powinna brzmieć ta opcja w biosie? To co znalazłem to tylko pci/pnp
setup i tam wywaliłem równo wszystko na manual i disabled. Może jest w tym
biosie tajny swwitch który aktywował ACPI? Tak jak kiedyś "use usb
keyboard" włączało tak przy okazji ps/2.

> Swoją drogą ja sam nigdy nie miałem z tym problemów.

A ja zazwyczaj nie używam windowsa ;)

> A czysty system z _inną_ wersją sterowników?

Nie wiem, odwykłem od przeinstalowywania systemu kilka lat temu (jakieś
cztery kiedy raz postawiłem windę 2000 i jej nie ruszałem). Swój system
przenosiłem z sprzętu na sprzęt bez wielkich zmian, a conajmniej bez
takich które wymagają tego. Czy w tym systemie nic się nie zmieniło i
zawsze trzeba przy byle duperelu robić instalację? Przecież to tylko karta
graficzna...?

> W XP przy odłączaniu większości urządzeń USB też trzeba
> przejść przez okienko przy podłączeniu cokolwiek się
> pojawia tylko przy pierwszym wkładaniu urządzenia.

Dalej się tego nie da wyłączyć? Jakoś tak za dużo mam dodatkowych urządzeń
żeby co chwilkę słuchać tych okienek. Cyfrak, dysk na usb, multi-czytnik
kart, czytnik stacjonarny, bleee.

> Też używam Win2k3, ale na serwerze wyłącznie. Nie widzę
> specjalnie wielkich różnic w porównaniu z Windows 2000.
> Jest fajny, ale bez przesady. Na desktopie bym nie
> chciał, za dużo trzeba przestawiać żeby powyłączać
> wszystkie zabezpieczenia (a bez nich w sumie się traci
> tę przewagę w bezpieczeństwie i stabilności).

Mi chodzi o to żeby system mi się nie wieszał.. Jeśli nie ma różnicy to
pewnie wyląduje jednak xp, wszytsko zobaczymy na miejscu jeszcze.

--
   Dominik  Chmaj       _|  _       o     o |_      ICQ: 101929211
 www.dominik.kei.pl    (_| (_) (\/) | (\) | |\        GG: 919564