Re: Excel na odwrót

Autor: Marek Janaszewski \(USUN_TO. z adresu!\) <USUN_TO.j_marek_at_gazeta.pl>
Data: Tue 10 Aug 2004 - 18:50:02 MET DST

W wiadomości: 0c9d.00000d27.4118d2f1@newsgate.onet.pl,
Użytkownik <pkosla@op.pl> napisał(a):

> Nie jest takie proste, bo to nie jest zwykle przeksztalcenie.
> 1. Jest podatek progresywny.
> 2. Jest cos jak progresywna kwota wolna od podatku
> 3. Sa ulgi podatkowe.
> 4. Ulgi sa przyznawane w zalenosci ktora jest mniejsza,
> Nie moge wiec sobie odwrocic po porstu formuly. Najlepszy sposob
> to taki, zeby excel mi zmienial komorke z kwota brutto, az osiagnie
> pozadana przeze mnie kwote netto. Tylko jak to zrobic?

Witam!

Jeśli funkcja jest różnowartościowa to powinno się dać się to zrobić.
Znaleźć funkcje odwrotną. Trzeba także przeliczyć progi aby wiedzieć, jaki
wpadnie brutto. Kiedyś coś takiego robiłem w przypadku marż degresywnych.
Marża była zmienna w zależności od ceny towaru. Raz to była albo stała kwota
albo procent. Proponuje zacząć od narysowania wszystkie na kartce postaci a
sanie się bardziej jasne. Sam tego Excel nie przekształci. "Zadywanie" tej
kwoty przez Excel to chyba nie to samo.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski