Re: Garsc problemow z w2k

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Mon 09 Aug 2004 - 09:15:56 MET DST

GMN wrote:
> 1. Lacze sie z komputerem w LAN-ie - oba pod w2k. Pyta o usera i haslo
> (wpisuje gosc) i jest ok - dostep do udostepnianych rzeczy. Teraz
> powiedzmy mam ochote na dostep do c: wiec powinienem sie zalogowac jako
> admin. Tylko jak sie wylogoowac jako gosc? Zerwac "Sesje" ? Dodam ze

net use /delete z konsoli (rozłącz połączenie IPC$).

> 2. Stare programy DOS-owe i drukowanie z nich - mogila. Nie widza
> drukarki i sie wywalaja dosc pokazowo. Jeden w dodatku mi uszkodzil

A jaką masz drukarkę i jak podłączoną?

> panel sterowania - nie ma zainstalowanych drukarek a dwuklik na "dodaj
> nowa..." konczy sie komunikatem "zasob jest niedostepny" czy cos w tym
> guscie (troche dluzsze). Zas zaraz po uruchomieniu "spoolsv.exe wykonal
> niepoprawna operacje i bedzie zamkniety tworzony jest dziennik bledow".

To raczej nie wina programu DOSowego, a sterownika
drukarki. Proponowałbym zacząć od ręcznego usunięcia
z katalogu spool zadań wydruku i próby ponownego
uruchomienia usługi Spooler.

> 3. Gdzie zanjduje sie wspomniany dziennik bledow? Tu akurat pytam bo

W Narzędziach administracyjnych.

> czasami sie excel i adobe premiere wywala i jestem ciekaw czemu. Niech

A jesteś pewien stabilności sprzętu?

> chodzi tu chyba o start->control panel->administrative tools->event
> viewer bo nie pojawia sie tam zaden nowy "event" po takim crashu.

A sprawdziłeś _wszystkie_ dzienniki? Bo to właśnie ten.

> 4. Mam angielskiego w2k i duze problemy zeby ustawic cp852 w programach
> dosowych. Proba ustawiania za pomoca mode con albo chcp (czy jakos tak)
> konczy sie tak:
> one or more code pages are invalid for given keyboard code
> I krzaki w dosie.

Po ustawieniu polskiego locale na cały system jako
domyślnego CP852 samo powinno być w DOSie i w konsoli,
bez kombinowania.

| Radosław Sokół  |  mailto:Radoslaw.Sokol@polsl.pl        |
|                 |  Administrator systemów komputerowych  |
\................... Politechnika Śląska w Gliwicach, RE ../